1 216 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Koppla ihop en grupp i centralen
Jag har elen till befintlig utebelysning dragen till en takdosa inomhus och därifrån vidare till centralen.
Jag vill ha uttag utomhus men det kommer sitta långt ifrån kopplingsdosan men när centralen.
Får jag (läs elektrikern) koppla ihop uttaget och belysningen till en grupp i centralen?
Jag vill ha uttag utomhus men det kommer sitta långt ifrån kopplingsdosan men när centralen.
Får jag (läs elektrikern) koppla ihop uttaget och belysningen till en grupp i centralen?
Jo alltså att det kan vara i en grupp är jag med på men....
Nu kommer det alltså komma in 6 ledningar in i centralen. 3 st går till belysningen och 3 st till utomhusuttaget.
Det normala hade ju varit att koppla ihop de 6 ledningarna till 3 st och sedan gå vidare till centralen.
Allt kommer sitta ”bakom” en jfb
Nu kommer det alltså komma in 6 ledningar in i centralen. 3 st går till belysningen och 3 st till utomhusuttaget.
Det normala hade ju varit att koppla ihop de 6 ledningarna till 3 st och sedan gå vidare till centralen.
Allt kommer sitta ”bakom” en jfb
Undvik att knöla in flera ledningar under en hissklämma på en säkring risk för glappkontakt. Bättre att använda en WAGO 221-5 när gruppen skall fördelas.
Men bäst är att ha uttaget på en egen säkring.
Men bäst är att ha uttaget på en egen säkring.