2 085 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Köpa Bosch eller makita?
Jag ska handla batterimaskin nu! Men vilken av dessa skall jag välja tycker ni?
- Bosch GSR 14,4 V-LI Professional pris 3495:-
Vrid 50N
Vikt 1,7kg
14,4V 2,6 Ah
- Makita BDF 450 RFE, pris 3495:-
Vrid 41N
vikt 1,7 kg
18V 3,0Ah
Tacksam för beslutshjälp, har fått ångest!
- Bosch GSR 14,4 V-LI Professional pris 3495:-
Vrid 50N
Vikt 1,7kg
14,4V 2,6 Ah
- Makita BDF 450 RFE, pris 3495:-
Vrid 41N
vikt 1,7 kg
18V 3,0Ah
Tacksam för beslutshjälp, har fått ångest!
Du kommer bli nöjd oavsett vilken du väljer. Men jag skulle rekommendera makitan, av ett par anledningar:
*Det är en LXT maskin vilket innebär att du kan använda alla deras andra LXT maskiner med samma batterier. Betydligt smidigare och billigare än att ha olika batterier och laddare till varje sladdlös maskin.
*Led belysningen och bältes klämman på makitan underlättar en hel del.
*Har själv en bdf 451(modellen större än 450) och den är grymt välbalanserad och ligger helt perfekt i min hand, är ju givetvis nånting du själv måste testa dig fram till, vilken du tycker känns bäst att jobba med.
*Det är en LXT maskin vilket innebär att du kan använda alla deras andra LXT maskiner med samma batterier. Betydligt smidigare och billigare än att ha olika batterier och laddare till varje sladdlös maskin.
*Led belysningen och bältes klämman på makitan underlättar en hel del.
*Har själv en bdf 451(modellen större än 450) och den är grymt välbalanserad och ligger helt perfekt i min hand, är ju givetvis nånting du själv måste testa dig fram till, vilken du tycker känns bäst att jobba med.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Kör mycket Bosch batterimaskiner i jobbet, mest GSR 10,8 Li och en GSR 12 SD NiMh. Gillar båda mycket, men ska försöka få köpa in en 14,4 eller 18V-maskin efter nyår. Dock är min favorit på skruvdragare Hitachi.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bosch tvättmaskin luktar bränt, laga eller köpa ny?
Vitvaror -
Elkedjesåg Bosch AKE 35 - byta kol eller köpa ny?
Verktyg & Maskiner -
Vart köpa Bosch Carbide tigersågsblad eller jämbördiga?
Verktyg & Maskiner -
Köpa Robomow rs630 med granne, eller Bosch Indigo själv?
Robotgräsklippare -
Köpa Bosch GCM 8SJ med eller utan sågbord?
Verktyg & Maskiner