finns olika modeller och pris nivå vad ska man välja?
jag gillar såna dusch set men vad ska man vänta sig om man köper billiga?

jag behöver 2 st så jag tänker köpa en billigt och den ändra lite dyrare.
www.jula.se/duschset-434199

www.skanskabyggvaror.se/produkt/takdusch_cirro-38258

www.vvsochbad.se/Badrum-Duschset-Tillbehoer-Gustavsberg--Gustavsberg-G1-Duschset-384156.html

tips på en billigt blandar till duschen ? om man köper från skånska byggvaror, jula Clas, Ohlssons eller liknande är dem bra?

ohhh 2200 för blandare?!

Badrumsgruppen.se sålde ut för 2 veckor sedan ett duschset med blandare från Whitt/Montoni...skall vara helt ok prylar
det duschset jag såg i en sv deras butiker låg 2495:- ( 5000:- ordinarie )

elisa_82 skrev:
ohhh 2200 för blandare?!
eller på bauhaus finns denna. Det är bara att välja men jag tror faktiskt du ska köpa 2 om du väljer bauhaus modell ( den kan nog gå sönder)

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om man köper riktigt billigt så kan man inte förvänta att det ska funka ens en gång att duscha. Jag köpte ett duschmunstycke till min första hyreslägenhet från Clas Ohlson för 79 kr med tanken att det troligtvis var skit. Den höll inte ens en dusch.

Köpte ett dusch-set med takdusch och handdusch av märket Arrow (modellen?) Från Ahlsell för 1000 kr. Efter typ 2,5 år så gick den sönder i takduschmunstycket. Plast som sprack.

//Patrik

Köpte takduschset från clas ohlson för ca 600kr.takduschen gick sönder efter ca 2mån.synd man slängt kvittot

Patrik_Hed skrev:
Om man köper riktigt billigt så kan man inte förvänta att det ska funka ens en gång att duscha. Jag köpte ett duschmunstycke till min första hyreslägenhet från Clas Ohlson för 79 kr med tanken att det troligtvis var skit. Den höll inte ens en dusch.

Köpte ett dusch-set med takdusch och handdusch av märket Arrow (modellen?) Från Ahlsell för 1000 kr. Efter typ 2,5 år så gick den sönder i takduschmunstycket. Plast som sprack.

//Patrik
Jo det är det jag menar. Själv skulle jag aldrig köpa något billigt på en sådan viktig sak som blandare ( tätskickt m.m) men eftersom TS tycks tycka att 2000 var dyrt gav jag ett förslag själv anser jag inte 2000 dyrt när badrummet kostar kanske 100000

Den har ingen bestämd blandare vad jag vet, jag tyckte alla från Gustavsberg var för plastiga samt inte passade med G1's stil därför jag valde Moran som behåller lite av den kantiga stilen. Tänkte använda dentta blandarfäste,

http://www.tapwell.se/Level-160-1215-8187492/article

edit: Enda skillnden på de du länka är CC mellan anslutninganra, det är upp till dig att välja vad som passar bäst eller om du har befintlig anslutning

Redigerat:
Kromo skrev:
Jo det är det jag menar. Själv skulle jag aldrig köpa något billigt på en sådan viktig sak som blandare ( tätskickt m.m) men eftersom TS tycks tycka att 2000 var dyrt gav jag ett förslag själv anser jag inte 2000 dyrt när badrummet kostar kanske 100000
Hehe Mitt inlägg var inte riktat mot just dig utan var ett allmänt inlägg i tråden. :)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Hehe Mitt inlägg var inte riktat mot just dig utan var ett allmänt inlägg i tråden. :)

//Patrik
Ja det förstod jag :)

Som med det mesta får du vad du betalar för (såvida du inte köper ytterst exklusiv design där du betalar premium för formgivningen). Försök hitta ett Hansgrohe-set till bra pris. Vår VVS-kille rekommenderade dem (och nej, han sålde dem inte utan han talade utifrån erfarenhet med olika märken) och vi är extremt nöjda med samtliga Hansgrohegrejer vi installerade, från den prisvärda blandaren i tvättstugan till "lyxduschen" i ena badrummet.

När det gäller duschset, så har jag dålig erfarenhet av ett billigt, i fritishuset. Där är det en skruv som hela tiden lossnar så att duschen "fäller ned sig", väldigt frustrerande. Nu har vi en skruvmejesel permanent placerad på en hylla vid duschen. Skruven måste dras åt minst en gång per dusch.

När det gäller blandare så har jag också erfarenhet av billiga sådana. Av 4 billiga blandare så har samtliga 4 börjat läcka inom 12 - 36 månader efter köp. En billig blandare kostar visserligen kanske bara en 4e del av en märkesblandare, så under förutsättning att man byter själv (reservdelar är bara att glömma) så blir det kanske ändå billigare.

Även dyra blandare kan vara dåliga. Ex. säljer de flesta badrums-möbelföretag egna blandare i olika trendig design, med höga priser. De innehåller ofta samma skräp som de riktigt billiga blandarna.

Blandare bör man hålla sig till gamla välkända märken. I Sverige har vi framförallt FMM och Mora som gamla välkända märken, från utlandet har vi Grohe och Hans Grohe (två helt skillda märken), Oras och möjligen Tapwell.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.