17 949 läst ·
30 svar
18k läst
30 svar
köpa blandare, dusch set billiga eller dyra? tips
finns olika modeller och pris nivå vad ska man välja?
jag gillar såna dusch set men vad ska man vänta sig om man köper billiga?
jag behöver 2 st så jag tänker köpa en billigt och den ändra lite dyrare.
www.jula.se/duschset-434199
www.skanskabyggvaror.se/produkt/takdusch_cirro-38258
www.vvsochbad.se/Badrum-Duschset-Tillbehoer-Gustavsberg--Gustavsberg-G1-Duschset-384156.html
tips på en billigt blandar till duschen ? om man köper från skånska byggvaror, jula Clas, Ohlssons eller liknande är dem bra?
jag gillar såna dusch set men vad ska man vänta sig om man köper billiga?
jag behöver 2 st så jag tänker köpa en billigt och den ändra lite dyrare.
www.jula.se/duschset-434199
www.skanskabyggvaror.se/produkt/takdusch_cirro-38258
www.vvsochbad.se/Badrum-Duschset-Tillbehoer-Gustavsberg--Gustavsberg-G1-Duschset-384156.html
tips på en billigt blandar till duschen ? om man köper från skånska byggvaror, jula Clas, Ohlssons eller liknande är dem bra?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vi har precis köpt Gustavsberg G1 (Sista av dina länkar), riktigt nöjd med kvaliten på den faktiskt.
Vi köpte denna blandare till som ser riktigt bra ihop
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Dusc...re-duschanslutning-upp,-(160-c-c)-307251.html
Vi köpte denna blandare till som ser riktigt bra ihop
http://www.vvsochbad.se/Badrum-Dusc...re-duschanslutning-upp,-(160-c-c)-307251.html
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Om man köper riktigt billigt så kan man inte förvänta att det ska funka ens en gång att duscha. Jag köpte ett duschmunstycke till min första hyreslägenhet från Clas Ohlson för 79 kr med tanken att det troligtvis var skit. Den höll inte ens en dusch.
Köpte ett dusch-set med takdusch och handdusch av märket Arrow (modellen?) Från Ahlsell för 1000 kr. Efter typ 2,5 år så gick den sönder i takduschmunstycket. Plast som sprack.
//Patrik
Köpte ett dusch-set med takdusch och handdusch av märket Arrow (modellen?) Från Ahlsell för 1000 kr. Efter typ 2,5 år så gick den sönder i takduschmunstycket. Plast som sprack.
//Patrik
Jo det är det jag menar. Själv skulle jag aldrig köpa något billigt på en sådan viktig sak som blandare ( tätskickt m.m) men eftersom TS tycks tycka att 2000 var dyrt gav jag ett förslag själv anser jag inte 2000 dyrt när badrummet kostar kanske 100000Patrik_Hed skrev:Om man köper riktigt billigt så kan man inte förvänta att det ska funka ens en gång att duscha. Jag köpte ett duschmunstycke till min första hyreslägenhet från Clas Ohlson för 79 kr med tanken att det troligtvis var skit. Den höll inte ens en dusch.
//Patrik
www.badshop.se/p/badrum/takdusch-duschset/takduschar/duschpaket-gustavsberg-nauti-g1.html
vilken av dem här blandare är med denna set?
denna www.vvsochbad.se/Badrum-Duschblandare-Gustavsberg--Gustavsberg-Nautic-Duschblandare-160-c-c,-anslutning-upp-370424.html
eller
www.vvsochbad.se/Badrum-Duschblandare-Gustavsberg--Gustavsberg-Nautic-Duschblandare-150-c-c,-anslutning-upp-370414.html
jag vill kolla var blir billigare!
vilken av dem här blandare är med denna set?
denna www.vvsochbad.se/Badrum-Duschblandare-Gustavsberg--Gustavsberg-Nautic-Duschblandare-160-c-c,-anslutning-upp-370424.html
eller
www.vvsochbad.se/Badrum-Duschblandare-Gustavsberg--Gustavsberg-Nautic-Duschblandare-150-c-c,-anslutning-upp-370414.html
jag vill kolla var blir billigare!
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Den har ingen bestämd blandare vad jag vet, jag tyckte alla från Gustavsberg var för plastiga samt inte passade med G1's stil därför jag valde Moran som behåller lite av den kantiga stilen. Tänkte använda dentta blandarfäste,
http://www.tapwell.se/Level-160-1215-8187492/article
edit: Enda skillnden på de du länka är CC mellan anslutninganra, det är upp till dig att välja vad som passar bäst eller om du har befintlig anslutning
http://www.tapwell.se/Level-160-1215-8187492/article
edit: Enda skillnden på de du länka är CC mellan anslutninganra, det är upp till dig att välja vad som passar bäst eller om du har befintlig anslutning
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Hehe Mitt inlägg var inte riktat mot just dig utan var ett allmänt inlägg i tråden.Kromo skrev:
//Patrik
Som med det mesta får du vad du betalar för (såvida du inte köper ytterst exklusiv design där du betalar premium för formgivningen). Försök hitta ett Hansgrohe-set till bra pris. Vår VVS-kille rekommenderade dem (och nej, han sålde dem inte utan han talade utifrån erfarenhet med olika märken) och vi är extremt nöjda med samtliga Hansgrohegrejer vi installerade, från den prisvärda blandaren i tvättstugan till "lyxduschen" i ena badrummet.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
När det gäller duschset, så har jag dålig erfarenhet av ett billigt, i fritishuset. Där är det en skruv som hela tiden lossnar så att duschen "fäller ned sig", väldigt frustrerande. Nu har vi en skruvmejesel permanent placerad på en hylla vid duschen. Skruven måste dras åt minst en gång per dusch.
När det gäller blandare så har jag också erfarenhet av billiga sådana. Av 4 billiga blandare så har samtliga 4 börjat läcka inom 12 - 36 månader efter köp. En billig blandare kostar visserligen kanske bara en 4e del av en märkesblandare, så under förutsättning att man byter själv (reservdelar är bara att glömma) så blir det kanske ändå billigare.
Även dyra blandare kan vara dåliga. Ex. säljer de flesta badrums-möbelföretag egna blandare i olika trendig design, med höga priser. De innehåller ofta samma skräp som de riktigt billiga blandarna.
Blandare bör man hålla sig till gamla välkända märken. I Sverige har vi framförallt FMM och Mora som gamla välkända märken, från utlandet har vi Grohe och Hans Grohe (två helt skillda märken), Oras och möjligen Tapwell.
När det gäller blandare så har jag också erfarenhet av billiga sådana. Av 4 billiga blandare så har samtliga 4 börjat läcka inom 12 - 36 månader efter köp. En billig blandare kostar visserligen kanske bara en 4e del av en märkesblandare, så under förutsättning att man byter själv (reservdelar är bara att glömma) så blir det kanske ändå billigare.
Även dyra blandare kan vara dåliga. Ex. säljer de flesta badrums-möbelföretag egna blandare i olika trendig design, med höga priser. De innehåller ofta samma skräp som de riktigt billiga blandarna.
Blandare bör man hålla sig till gamla välkända märken. I Sverige har vi framförallt FMM och Mora som gamla välkända märken, från utlandet har vi Grohe och Hans Grohe (två helt skillda märken), Oras och möjligen Tapwell.