Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Kontrollavgift Älvsjömässan

1. useless
    Lök. · Gävleborg · 25 202 inlägg
    Zon 358 tar slut där raden med parkeringar som börjar vid skylten tar slut. Den fortsätter inte runt parkeringen eller gäller några rader bakom skylten.

2. D
    Husägare · Skogen · 5 483 inlägg
  3. D
    Nej nej såhär blir det:

4. D
    Men håll med om att det är upplagt för att det ska bli fel!

Där jag kör in säger skylten att jag får parkera åt höger mot en avgift taxa 358.

Jag kör in åt höger och parkerar längst in. Då känns det väl jävligt märkligt att knata ner till den andra infarten för att se om det sitter någon annan skyltning där.

Såtillvida inte pilskyltningen alltid innebär att det finns ett skyltat avslut på zonen…..

• Laddar…
  5. useless
    Nej, jag tror du har missuppfattat... Under förutsättning att jag har googlat mig fram till rätt parkering så innebär skyltarna att zon 358 endast är platserna mellan skyltarna på hitsidan om betongräcket. På andra sidan räcket, innanför bommarna är det en annan zon.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Skärmklipp.PNG

6. D
  7. D
    Tusen tusen tack!

Det betyder att det kommer bli en Victoria för mig!

8. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 29 789 inlägg
    Ja precis så är det. Gult utanför bommarna är 358, Alla platser innanför bommarna är 8606.

Det är faktiskt exakt så det är skyltat också. Det är lite långsökt att få pilarna på tavlan utanför parkeringen att betyda något innanför bommarna. Pilarna visar ju vad som gäller på markbiten som stolpen står på, inte på ett helt område.

9. MathiasS
    Förövrigt synd att man gjort parkering här igen, det där var ju ett bra ställe att öva manöverbana för MC. Finns flera banor markerade där.....

10. D
    Vid infarter till parkering ska skyltarna för parkeringen alltid sitta på höger sida i färdriktningen.

Vid infart sitter således skyltarna på höger sida. De aktuella skyltarna sitter på höger sida.

11. useless
    Som sagt var betyder inte pilen att skylten gäller alla platser till höger eller vänster på hela parkeringen bakom skylten. Pilen gäller exakt den rad med platser som börjar exakt där stolpen står.
    Dvs utanför betongräcket.

12. MathiasS
    Denna sitter till höger om infarten till området:

Det är tydligt att infarten till vänster där du åkte in (vilket jag tror är en utfart) och skylten som sitter där med pil åt höger inte gäller området, det förstår man av tilläggstavlan med pilen på.

13. MathiasS
    Till vänster här, knappt synlig sitter ju också en Easyparkskylt som säger 8605.

14. D
    Jo jag förstår det och det vållade säkert inga problem tidigare när skylten, såsom den gör nu står till höger om en infart till en parkering.

Tidigare gick det inte köra in den vägen pga av bom.

15. MathiasS
    Jag känner inte igen regeln att en skylt måste stå till höger vid en infart till en parkering. Var har du läst det? Jag undrar om det verkligen är sant...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.