Byggahus.se
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Här i närheten annonseras och skyltas de t.ex. om "två rum och kök", samtidigt som det visas en planlösning med ett litet sovrum samt ett kombinerat kök, mat- och vardagsrum.
Det fattas uppenbarligen ett rum, som alltså kom bort i den "öppna planlösnings"-vågen.
Ja det där har jag också hakat upp mig på – det är ju en rejäl skillnad mellan en trea med ett rymligt kök OCH ett stort vardagsrum och en "trea" där köket utgörs av en skåprad i vardagsrummet. Jag skulle gärna se att mäklarna inför någon ny term så att det blir lättare att hitta rätt på hemnet etc.

O
Punkt 1 man skall alltid läsa igenom ett kontrakt innan man skriver under någonting.
Punkt 2 man skall alltid läsa igenom ett kontrakt innan man skriver under någonting.

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Jag skulle gärna se att mäklarna inför någon ny term
I min ungdom i Göteborg bodde jag och många kompisar i "rivningslägenheter" i Landala och Haga. Kontrakten var alltså tidsbegränsade.
En del bodde i "Spisrum", dvs en etta med integrerad köksdel.
Själv bodde jag i ett rum och kök. Köket var nog större än rummet.
Kallvatten och dass på gården :p

O Odjuret skrev:
Punkt 1 man skall alltid läsa igenom ett kontrakt innan man skriver under någonting.
Punkt 2 man skall alltid läsa igenom ett kontrakt innan man skriver under någonting.
Och framförallt ska man kontrollera att fundamenta stämmer - adress, storlek på lgh, antal rum. Och den delen är en grundförutsättning för ett hus/lägenhetsköp oavsett vilket land man kommer från.
Sen ska man naturligtvis läsa igenom kontraktet och vara säker på att man förstår innan man skriver på. Behöver man få något förklarat är det mäklarens skyldighet att förklara så att köp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.