Byggahus.se

Konstnär tänker sätta svenskt hus på månen

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: Hans

Jag vill att vi kör dit en funkisvilla istället, är det OK? Vem bevilja bygglovet?

Tänk om Kina inte vill ha den pitoreska svenska röda stugan där. Är det OK för dom att riva den då? Grönlänningarna vill ha en Igloo istället. Brasilianare en Favela

Dags införa en internationell bygglovsenhet för månen!

3. E
    Anonym
    Skrivet av: nemlan

Finns redan. De heter Ryssland.

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Johan

Känns som mycket möda och pengar för en idé som inte fyller något syfte mer än att höja varumärket mikael genberg och falu rödfärg i finkretsarna.

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Marcus

Så, denne herre tycker det vara värt mödan och ~100.000.000 SEK för att göra sig ett skrytbygge på månen tillsammans med Falu rödfärg? Skall dessa ses som representativa för våran nation, vårat folk och våran kultur inför hela världen i och med detta? Jag hoppas inte det.

Obadja 1:2-4
    2. Se, jag skall göra dig ringa bland folken, djupt föraktad skall du bliva. 3. Ditt hjärtas övermod har bedragit dig, där du sitter ibland bergsklyftorna i din höga boning och säger i ditt hjärta: »Vem kan störta mig ned till jorden?» 4. Om du än byggde ditt näste så högt uppe som örnen, ja, om det än bleve förlagt mitt ibland stjärnorna så skulle jag dock störta dig ned därifrån, säger HERREN.

Nej, ödmjuka er och sök Herren så skall ni inse fåfängligheten i detta...
    MVH

6. E
    Anonym
    Skrivet av: maxpax

nja, man behöver ju inte citera nån gammal korrupt religiös bokjävel eller buga sig inför någon maktgalen hatisk "herre" för att se det snevridna i det här.

Människans kultur är helt vrickad. Folk svälter, dör och lider på jorden samtidigt som det läggs hundratals miljoner på idiotiska saker såsom detta projekt, fotbollsfjantar och annan underhållning, osv osv