Hej!

Jag bor i bostadsrätt och vad jag tror är lite svartmögel har börjat växa fram i ett hörn av badrumstaket.
Det ser dock lite mysko ut, nästan som om tidigare ägare försökt måla över det, för det är lite färg på fogarna.

Det ser ut som om möglet lagt sig under delar av fogen.

Min fråga är bör jag ta dit besiktning samt bygg eller ser det ut som något jag kan fixa själv?

Ny badrumsfläkt kommer snart upp.

Tack för hjälpen! :)

• Svartmögel i hörnet av ett badrumstak med tecken på övermålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumstak med mögel i hörnet och skadad färg på fogarna som indikerar fuktskador.
    Skapa konto
Svårt att se, har du försökt tvätta bort? Kan det vara något mörkt under färgen annars?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Svårt att se, har du försökt tvätta bort? Kan det vara något mörkt under färgen annars?
Jag har tvättat bort med diskmedel och lite ättika. Detta är det som blivit kvar. Så det var lite mer beläggning tidigare men inte mycket, skulle tagit bild då också såklart, Ser ju inte helfräscht ut om man säger så.

Skånepöjk
Tycker inte det ser ut som mögel mer som krackelerad målarfog istället för silikon

K
Vad består taket av?

Skånepöjk Hällvetet skrev:
Tycker inte det ser ut som mögel mer som krackelerad målarfog istället för silikon
Skadad fog i hörn med synlig svart mögel eller smuts under, text beskriver fogen som släppt.
Skapa konto
Mögel och fuktskador i hörnet mellan en vägg och golvlister.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.