Byggahus.se

Konkurserna fortsätter öka i byggbranschen

1. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Gäst

Felfri produkt? Det är ett hantverk, men det tycks du inte begripa. Om någon analkomplext driven människa som dig utgår ifrån att det som levereras kommer bli skit, så är det bara att böja näsan och mikroskopet i väggen och börja rada fel, eller hur?

Jag har sett 1000-badrum, jobbat som arbetsledare och egenföretagare i 15 år, och vet t.ex. hur ett bra badrum ska se ut. Men eftersom det är ett hantverk så kan man även gå in i det bästa av badrum och med lupp hitta tusen fel - problemet är inte hantverkaren, det är din psykiska störning.

Jag brukar kalla din mentala inställning för "planerat missnöje", för oftast är det tattare som med gråt och hot vill ha det billigare eller gratis, men det kan så klart även bero på ren psykisk störning.

I en företagsutbildning jag betalade för beräknade man att 5% av alla jobb skulle vara backjobb, dvs 5% är idioter som av någon anledning vägrar betala. Det tråkiga är att det här drabbar hyggligt folk, för det ingår då i priskalkylen att de får betala för folket som inte går att behaga.

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: DG

Re; Anonym
    Jo exakt, det är nog det som är problemet för byggbranschen... :D Det är personer som dig som gör att jag är helt säker på att byggbranschen alltid kommer att vara en skitbransch som alla talar illa om.
    Det är synd om de få som faktiskt är ärliga, dom kommer aldrig att lyckas få branschen att bli bättre så länge det finns sådan som dig.

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: anonym

DG
    nu får du ta och ge dig... Bland det naivaste jag har läst

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Mikael_L

Vad är det som är naivt?

Att problemet med byggbranschen beror på "sådana som dig" eller att seriösa och ärliga hantverkare inte kan få branschen bättre?

(Jag tycker inte det var naivt skrivet, möjligen generaliserande, men det tror jag DG står för.)

5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym

Om det är något det INTE är, så är det naivt!
    Jo tack, jag bjuder på lite generaliserande! :D

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Thomas Lundquist

Dagens Garv är bara en obetydlig gaphals som verkar leva en bra bit ifrån verkligheten. Att Dagens Garv inte kommit överens med en hantverkare eller nåt är väl uppenbart, men när Dagens Garv tycker att det är "glädjande nyheter" att svenska företag går omkull så förstår väl dom flesta att han bara är en obetydlig pajas och inget annat.

7. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym

"Obetydlig gaphals", tja vi är rätt många "obetydliga gaphalsar" där ute. Jag är rädd att det finns för många "Thomasar" där ute som inte har förmågan att se att det förmodligen hade varit bättre business att ha en ödmjuk inställning till de problem som byggbranschen har. Därför ser jag ingen lösning på problemet. Grabbiga, flabbiga och fuskande/fifflande män som tycker sig ha en speciell rätt att agera som dom gör. Helt unik bransch!
    Som jag nämnde tidigare så gav jag min byggare på nöten i tingsrätten men allt för få har den ekonomiska möjligheten att ta det steget. Det var oerhört tillfredställande att vinna den striden och se detta fån när han insåg att han inte, ytterligare en gång, skulle kunna blåsa en kund.
    Det är en glädjande nyhet att svenska fiffelföretag går omkull. Jag hoppas och tror att de få som faktiskt sköter sig lever kvar och får en bekräftelse på att en ödmjuk inställning till kunder är ett bättre alternativ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.