Håller på och renoverar badrummet på ovanvåningen, rev ner innertaket och märker att isoleringen mot snedtaket är lite blött och hittar detta. En gammal svart fläck som är helt torr. Och en lokal blöt fläck, men som torkar ur efter en dag och sedan stått öppet o en vecka med regn å rusk men är fortfarande torr. Nån som har nå förslag var det kan vara ?
Kan notera att det är en gammal bastu men rummet har stått påbörjat renovering i ca 10 år så har inte ens varit värme på i rummet.
Kan notera att det är en gammal bastu men rummet har stått påbörjat renovering i ca 10 år så har inte ens varit värme på i rummet.
Jag hade börjat titta på utsidan. Jag tror att det kommer därifrån.P Puppe.N skrev:Håller på och renoverar badrummet på ovanvåningen, rev ner innertaket och märker att isoleringen mot snedtaket är lite blött och hittar detta. En gammal svart fläck som är helt torr. Och en lokal blöt fläck, men som torkar ur efter en dag och sedan stått öppet o en vecka med regn å rusk men är fortfarande torr. Nån som har nå förslag var det kan vara ?
Vind och nederbörd i kombination, så kan det leta sig in på de mest konstiga ställen.
Redigerat:
C Chefred skrev:
Problemet är att jag lär kapa upp innertaket för att komma åt något. På Vinden ser allt kanon ut, det har ösregnat i några dagar efter att jag öppnade upp men blir inte blött igen. Så jäkla knepigt