Byggahus.se

Kommunen vill plantera träd i vår kvällssol

1. M
    Medlem Nivå 1
    Det låter som att kommunen vill göra något trevligt med ytan nära er fastighet men om ni känner att det kommer att påverka er negativt så bör ni ändå föra en dialog med kommunen nu innan allt är färdigställt. Det är väl iofs liten chans att en fastighetsägare skulle kunna påverka beslutet. Angående körsbärsträd så vill jag nog hävda att det är riktiga skräpträd och borde förbjudas i tätbebyggda områden. Vi har ett antal körsbärsträd i varierande storlek nära vår fastighet och de skuggar inte vår tomt men däremot är det ett helsike under vissa perioder då bären drar till sig stora mängder fåglar. Fåglarna inte bara skiter hysteriska mängder utan släpper även bär överallt och när solen ligger på så bränner bären fast i lacken på bilarna och orsakar fläckar som inte går att polera bort. Den fantastiskt vackra blomningen överväger inte problemen som körsbärsträd för med sig.

2. P
    Medlem Nivå 1
    Trevlig mäklare , han ljög den rätt upp i ansiktet .kommunen skulle ju knappast lösa in 7 hus för att bygga park.

• Laddar…
  3. Dowser4711
    Renoverare · Nivå 8
    Nja, han ljög nog inte juridiskt sett. Kan mycket väl tänka mig att marken kring stolparna på den upphöjda motorvägen klassas som parkmark...
    Betänk att mäklare oftast inte ljuger, men att deras sanningshalt brukar vara som Tomas Quick i behov av benzo...

4. Pernilla C
    Medlem Nivå 1
    Du kanske läste om balsampoppel. Det växer snabbt....

5. B
    Medlem · Nivå 18
    Det var flera försäljningsställen som uppgav att deras bergskörsbär skulle vara 8-12 m höga efter 10 år.

6. K
    Medlem Nivå 5
    Jag förmodar att de inte hade tio års garanti på sina träd, så man kan reklamera om de inte uppnått den höjden...

• Laddar…