Av en ren tillfällighet så satt barnen och kollade på vårt hus i Google street och först reflekterade inte jag men sen såg jag något inte stämde.
Denna skylt sitter i ett av våra hörn på tomten och den satt nedanför L-stöden innan (syns märken i asfalten).
Har inte pratat med kommunen om detta men de har alltså tryckt ner en skylt en bit in på vår tomt utan vår tillåtelse för nån vecka sen. Får de göra så här?
Denna skylt sitter i ett av våra hörn på tomten och den satt nedanför L-stöden innan (syns märken i asfalten).
Har inte pratat med kommunen om detta men de har alltså tryckt ner en skylt en bit in på vår tomt utan vår tillåtelse för nån vecka sen. Får de göra så här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker att skylten ramlat. Sen har någon förbipasserande tryckt ner skylen i gräset. En sådan skylt kräver, som sagt, ett betongfundament. Det borde synas spår av grävning på tomten. Gå och känn om skylten sitter fast ordentligt.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 783 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 783 inlägg
Kan inte tänka mig att de kan inte sätta upp en skylt utan din tillåtelse. Ring kommunen och säg till dem att plocka bort skylten.TheGrayLady skrev:Av en ren tillfällighet så satt barnen och kollade på vårt hus i Google street och först reflekterade inte jag men sen såg jag något inte stämde.
[bild]
Mjo, men de måste meddela markägaren först innan de tar och flyttar en skyllt till nån annans mark har jag fått för mig.useless skrev:
Om detta inte är gjort är det eg inte kommunens stople och skyllt, utan de velat ge tomtägaren dessa på ett otillbörligt sätt.
(Kan ju ha fel förståss)
Så frågan är om tomtägaren då har rätt att plocka ned stolpe och skyllt ??
Kolla att den sitter stadigt. Annars fixar nog kommunen ett betongfundament. Va väldigt säker på din sak om du börjar ifrågasätta om det är din tomt eller inte. Väldigt ofta stämmer inte tomtgränserna mot vad de ser ut som och vara i verkligheten. Skulle de vara så att de har satt ner sen ordentligt och den är på kommunens tomt och du ringer och tjafsar så finns risken att de kräver att du flyttar in din mur. Där vill du inte hamna. (Det kommer aldrig hända om du är trevlig)
Tillägg: ser ut som det varit någon där precis och gjort en utsättning. Det ska inte bygga något och de bara tillfälligt flyttat upp skylten (inte så man gör men ändå)
Tillägg: ser ut som det varit någon där precis och gjort en utsättning. Det ska inte bygga något och de bara tillfälligt flyttat upp skylten (inte så man gör men ändå)
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 423 inlägg
Givet andra installationer och asfalteringen tycker jag att det är skäligt att anta att muren står relativt rätt. Det är ett rätt offensivt markarbete som gjorts annars.
Och då står förstås skylten fel. Men som andra skrivit, det är nog inte en medveten gränsstrid från kommunens sida, utan ett misstag eller tredje parts nödlösning.
Och då står förstås skylten fel. Men som andra skrivit, det är nog inte en medveten gränsstrid från kommunens sida, utan ett misstag eller tredje parts nödlösning.