Byggahus.se

Kommun köper medlartjänst för att lösa vedeldningskonflikt

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: Minoritetsvälde

Tröttsamt när minoriteter får tar ut sina privata problem på omgivningen.
    Bra av kommunen att ta in en extern medlare, då är det lättare att köra över den här personen.

Elda har man gjort i alla tider och överallt, sensorisk blaha blahaw... Jeesus.

--- Denna kommentar har redigerats. ---

• Svara
  3. E
    Anonym
    Skrivet av: DJ

Märklig Jesus som vill vara omgiven av lärjungar och små barn med predestinerade respiratoriska problem och stämpla dem som bittra/psyksjuka i förtid därför?I moderna utvecklade tätbebyggda samhällen sitter man inte och rapar i den "goa värmen",man intresserar sig för om grannen måste betala mediciner för att kunna andas litet frisk luft mitt i allt generös rökgasutdelning.Trogladites versus NicolaiTesla?

• Svara
  4. E
    Anonym
    Skrivet av: andersmc

Även om det nu skulle vara så att personen verkligen lider av "sensorisk etc", så är det helt orimligt att tvinga ett helt område att anpassa sig efter sjuklingen. En handfull strategiskt utplacerade sjuklingar skulle kunna lamslå ett helt samhälle.

Om där skulle bo någon som är överkänslig mot ljud, ska man då stänga av vägar och järnvägar? Jag är pollenallergiker; jag skulle då kunna kräva att alla i mitt närområde sågar ner och destruerar sina björkar och rensar bort allt Engelskt Rajgräs från sina gräsmattor!

• Svara
  5. E
    Anonym
    Skrivet av: Jante

Är det inte bättre att ge den "sensoriskt" sjuke pengar till en egen kamin. Avundsjukan brukar gå över när dom själva har möjlighet att köpa kamin. Jag har sett det ske i ett antal villakvarter! Klaga, klaga, klaga på andra eldare men när man sen själv skaffar så är det helt plötsligt ok. Jantesverige i ett nötskal. :(

• Svara
  6. E
    Anonym
    Skrivet av: Hugo Kjellin

Undra hur dom gjort om det var en elallergiker som bodde där.

• Svara
  7. E
    Anonym
    Skrivet av: Protte

Enligt Wikipedia så finns sjukdomen och hur den diagnostiseras. Elallergi är än så länge mycket difus och ger inget säkert resultat vid blindtest. Den stackare som sitter där emellan alla eldare mår ju inte bra, enklast vore det att lösa ut denne och flytta till ett rökfritt område. Sedan kan man undra vem som var först, bodde den sjuke där först och hus har byggts runt om så är det svårt. Har den sjuke flyttat in bland rökarna så är det bara att flytta. Sedan kan man ju undra om de som eldar eldar fel så det ryker onödigt eller är den sjuke extremt känslig.

• Svara
  8. E
    Anonym
    Skrivet av: Sulle

Det är ju helt skadat att en människa kan påverka hela området. Är det så att han har problem så är det ju bara att anpassa sig eller flytta. Enligt wikipedia ska en utredning vid Sahlgrenska kommit fram till att ca. 6% av svenskarna lider av sensorisk hyperreaktivitet. Alltså, 540'000. Om alla dessa kräver eldningsförbud så är det sluteldat i Sverige.

• Svara