Byggahus.se

Kombitvättmaskin

360 läst  8 svar

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hej, har problem med electrolux kombitvättmaskin. Bor i nybyggd hyresrätt. De har haft den på service flera veckor men hittar inget fel. Den första som stod här vid inflytt fick bytas ut då det blev obalans. Min nuvarande luktar stickande, bränt vid torkningsfas. Kände igår att det nu luktar bränt vid centrifugering. Körde tom maskin. Det verkar även som att själva maskin inte är helt fräsch. Luktat från golvet där den stått. Fick äntligen bort lukten då den var på service. Slangar är utbytta efter jag propsat på det. Har även läckt vatten, skum framifrån vid pump och inte velat starta efter jag tagit ut filter och satt i det igen. De vill inte byta ut den då de inte hittar något fel. Blir knasig på detta.

2. MultiMan
    Medlem · Nivå 8
    Börja med att ange exakt modellbeteckning (som alltid i sådana här sammanhang) om du vill ha några bra råd, annars riskerar det bara bli allmänt tyckande.

3. M
    Medlem Nivå 1
    Hej, tack. EW7W5268E5. Upptäckt att det luktar bränt på högsta centrifugering samt högsta torkvärme. Nu skramlar även maskin då den förflyttar sig under viss centrifugering. Den stod stadigt först.

Mvh
    Eva

4. M
    Medlem Nivå 1
  5. MultiMan
    Medlem · Nivå 8
    @electroluxaren brukar vara snäll och dela med sig av sina breda och djupa kunskap och erfarenhet. Hoppas han har tid och lust nu när vi vet vilken modell det gäller! :)

6. M
    Medlem Nivå 1
    Vore fint:)så får jag undervisa electrolux som kommer hit i nästa v. Deras tekniker hittar inget fel trots min beskrivning.

7. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    Hej
    man måste se och lukta på plats för att dra vettiga slutsatser

8. M
    Medlem Nivå 1
    Hej, förstår. Då Electrolux kommer så hittar de inget eller känner inte lukten. Kan inte sätta igång ett tvättprogram då de är här. Den har även varit inne på service men hittar inget fel.

Mvh
    Eva

9. M
    Medlem Nivå 1
    Nu ska hyresvärd sätta dit dämpkuddar under tvättmaskin för att minska oljud, att den förflyttar sig. Ljud kommer från trumman i slutfas. Då de kör sina testprogram utan tvätt i låter det inget.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka