Av diverse anledningar har jag kortat ner en större skåpslucka ett par cm. Detta inkluderade i att en fästpunkt utav dem två gångjärnen är bortkapat.

Luckan används sällan men bör kunna öppnas problemfritt. Jag har ingen lust att inhandla en fräs bara för att fälla in standardgångjärnet igen.

finns det något gångjärn som går att kombinera med standard Ikea/blum gångjärn? Förskjutningen behöver ju ske mer eller mindre på samma plats så inte luckan blir ”skev” vid öppning.
Metallisk skåpgångjärn, öppet, infästningsdetaljer synliga, grå färg, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har kikat på nedan? Kan det vara en idé?
Instruktionsbilder på hur ett dolt gångjärn för skåpluckor fungerar i olika lägen.
Skapa konto
Metallisk överfallslås med gångjärn, monteringsplattor, robust konstruktion, silverfärgad, används för låsning.
Skapa konto

H Herrman5 skrev:
Av diverse anledningar har jag kortat ner en större skåpslucka ett par cm. Detta inkluderade i att en fästpunkt utav dem två gångjärnen är bortkapat.

Luckan används sällan men bör kunna öppnas problemfritt. Jag har ingen lust att inhandla en fräs bara för att fälla in standardgångjärnet igen.

finns det något gångjärn som går att kombinera med standard Ikea/blum gångjärn? Förskjutningen behöver ju ske mer eller mindre på samma plats så inte luckan blir ”skev” vid öppning.
[bild]

Har kikat på nedan? Kan det vara en idé?
[bild] [bild]
Det går att borra nya hål på nytt ställe bara.
Finns borrmallar inkl borr att köpa för en billig penning på t.ex. Amazon

A
Det gör inte samma rörelse som det ordinarie, men det funkar nog. Annars kan du köpa ett 35mm skräpborr för under 100:-

T Tompafix skrev:
Det går att borra nya hål på nytt ställe bara.
Finns borrmallar inkl borr att köpa för en billig penning på t.ex. Amazon
mowatom skrev:
Det gör inte samma rörelse som det ordinarie, men det funkar nog. Annars kan du köpa ett 35mm skräpborr för under 100:-
Korkad ja kände mig nu, var helt säker man var tvungen att fräsa! Vad heter sådant borr ni syftar på? kvalite känns oväsentligt ska dra en försänkning i en kökslucka liksom.

A
35 mm borr på tex biltema, 16-272

mowatom skrev:
35 mm borr på tex biltema, 16-272
T Tompafix skrev:
Går att hitta t.ex här [länk]
Såndär känner man igen, tack
Här får man ja stadig så man inte drar rakt igenom, smart den varianten med stop på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.