Hej,
Jag har ett nybyggt hus och ska bygga altan till våren. Från fasaden och cirka två meter ut är det packat grus. Här tänkte jag lägga betongplattor för altanen. Efter dessa 2 meter har marken fyllts upp, så det är fyllnadsmaterial och därför inte så stabilt. Dessutom ca 40cm lägre höjdnivå. Därför tänkte jag sätta plintar vid denna del. Se nedan skiss.
Funkar denna kombinationen av plattor och plintar?
Hur gör man med den inre bärlinan, skippar man den och låter reglarna vila på plattor? Eller lägger man en bärlina mot plattorna, men hur skulle man sätta fast den isåfall?
Är det ok att lägga 3 betongplattor på varandra, för att komma upp i rätt höjd?
Jag vill undvika att fästa altanen i betongplattan.
Jag har ett nybyggt hus och ska bygga altan till våren. Från fasaden och cirka två meter ut är det packat grus. Här tänkte jag lägga betongplattor för altanen. Efter dessa 2 meter har marken fyllts upp, så det är fyllnadsmaterial och därför inte så stabilt. Dessutom ca 40cm lägre höjdnivå. Därför tänkte jag sätta plintar vid denna del. Se nedan skiss.
Funkar denna kombinationen av plattor och plintar?
Hur gör man med den inre bärlinan, skippar man den och låter reglarna vila på plattor? Eller lägger man en bärlina mot plattorna, men hur skulle man sätta fast den isåfall?
Är det ok att lägga 3 betongplattor på varandra, för att komma upp i rätt höjd?
Jag vill undvika att fästa altanen i betongplattan.
Redigerat:
Det blev jättebra. Plattor där det fanns packat grus och plintar där det var fyllnadsmaterial. I slutändan handlade det bara om att få reglarna att stå stabilt och sen lägga trall
Klicka här för att svara