Byggahus.se

Kom med förslag på bra enplanshus i vinkel

1. E
    Medlem Nivå 3
    Hej vi är nyfikna på om någon här på forumet har något förslag på ett spännande enplans vinkelhus? Vi har tittat på Fagerås från Götehus men vi tycker att det fattas ett sovrum och samma sak med Onsalavillan 136T. Förslag emottages tacksamt!
    Hälsningar / EoJ

2. disskwiss
    Medlem Nivå 2

Re: Kom med förslag på bra enplanshus i vinkel

Jag har fastnat för arkitektens skiss 521 från Trivselhus. Den villan har precis allt jag vill ha. 164 kvm och öppen planlösning med separat badrum till det största sovrummet.

Annica

3. M
    Medlem Nivå 5

Hej!
    Har ni tittat på GH Skogås?
    Vi tycket att det huset hade en bra planlösning, men vi valde ett 2-plans hus på grund av den tomt som vi skall ställa huset på.

/Mikael//

4. E
    Medlem Nivå 3

Hej! Vi tittade just på ert tips - Tack så mycket!!! Vet ni nått om pris på Skogås?
    Mvh EoJ

5. A
    Medlem Nivå 4

Hej!

Vi har letat ett enplans vinkel hus med 4 sovrum och tycker att Skogåsen såg intressant ut. Sökte på forumet och såg ett pris på Nyckelfärdigt Skogåsen i Sthlm på 1.92 milj just före årsskiftet.

Svårt att hitta ett sådant hus, vi har ritat ett eget så vi får se om det blir den lösningen i slutändan  :p

/ Lars

6. G
    Medlem Nivå 1

Efter mycket letande och funderande har vi hittat vårt hus.
    Det är ett enplanshus 131 kmv i vinkel. Det är ett Ekeforshus, villa ekonomen.
    prisbilden är bra på huset och planlösningen perfekt för oss, 4 sovrum, allrum, v-rum samt stort kök som vi gjort ännu större genom att sätta dit stort burspråk.
    Klart privärt tycker vi.

7. M
    Medlem Nivå 1

Vi har tittat på säkert 100 planlösningar på enplanshus vid det här laget. Har fastnat lite för Vallsjöhus 168 som har allt som vi söker; 3 sovrum, stort kök och vardagsrum + ett allrum! Det skulle också gå att få ett litet arbetsrum om man tar en bit av vardagsrummet. Skulle kanske önska lite större badrum iofs, men ett "vinkelburspråk" skulle kanske vara lösningen. Lycka till!!

8. S
    Medlem Nivå 2

EoJ:

du har ett PM.

9. A
    Medlem Nivå 3

Fiskarn,

Ursäkta att jag är tjatig... men har ni fått något totalentreprenadskontrakt med Ekefors ännu?

Som jag tidigare skrivit är vi i processen av att besluta oss för en hustillverkare att gå vidare med. Dels har vi ritat ett förslag själva vi kommer att ta in pris på, dels har vi tagit in en del offerter från totalentreprenörer. Men Ekefors har vi ännu inte hört något ifrån.

Berätta gärna hur det går för er. Har ni fått bra kontakt med Ekefors?

10. G
    Medlem Nivå 1

Arwen!
    Jag har inte varit inne på forumet på ett tag.
    Vi har igår beställt vårt Ekefors Ekonomen 131.
    Vi har inte totalentreprenad. vi har varit i kontakt med kunnit folk som läst igenom alla avtal och dom tycker det är ok, trotts delad entreprenad.
    Så här långt är vi jättenöjda med allt.
    Nu hoppas vi att tiden fram till inflyttning i höst ska gå lika bra.

11. A
    Medlem Nivå 3

Fiskarn/Gunilla!

Vad kul att ni ska börja bygga! Och vad kul att du hörde av dig igen.

Får man lov att fråga vad kostaden blev till slut med delad entreprenad? Hur mycket har ni ändrat i befintlig ritning? Och hur känns kvaliteten generellt? Har ni behövt välja till mycket?

Tyvärr är Ekeforssäljaren i Skåne inte särskilt lättkommunicerad. Vi har varit i kontakt med flera andra företag som varit otroligt snabba och positiva i sin respons men Ekefors lämnar inte ut kalkyler ö h t förrän man har upplägget helt färdigt med tomt och allt.

Vi har väl tre-fyra stycken vi fortfarande är intresserade av några standard och några egenritat.

Men vi gillar Ekonomen (både 128 och 131) planlösningsmässigt, så vi får väl se om Ekefors orkar höra av sig framöver. Annars får vi väl be någon annan räkna på detta hus. (Eller försöka byta till annan säljare)

Lycka till Gunilla och jag hoppas att du fortsätter att informera oss om ert husbygge.

12. G
    Medlem Nivå 1

Kostnaden totalt för huset hamnade på 910'. Vi har då gjort några förändringar såsom burspråket, bytt ut vitvaror till rostfritt bla.
    Kvalitén på huset och inredning tycker jag ligger väldigt bra.
    Vi har dessutom en väldigt kunnig och trevlig säljare som hjälper oss.
    Totalkostnaden inkl grund, VA, avlopp hamnar ganska exakt på 2 msk.
    Vi måste spränga lite berg samt göra eget avlopp + borra för brunn.

Jag kommer att fortlöpande uppdatera er andra om hur vårt bygge fortskrider.
    Det är nu den stora "resan" börjar..

13. U
    Medlem Nivå 1

Vi bygger ett Lommen från LB-Hus, 157m2 6 rok, varav 4 sovrum, ett allrum. Vi har gjort om väldigt mycket,flyttat klädvården,gjort större badrum ändrat kökets planering mm. Vi tyckte att huset grundplanering var bra men blev bättre när vi ändrat lite...

14. 7
    Medlem Nivå 1

Ulla!
    Vad fick ni ge för Lommen??

Själv är jag väldigt intresserad av Götenehus Nysäter, fast förminska lite och ändra lite. Behöver tex inte 3 toaletter. Men vill gärna ha 4 sovrum, 1 kontor, 2 allrum....

15. E
    Medlem Nivå 3

För att svara på vår egen fråga...
    Vi fick hem Bollebygdshus nya katalog (06) häromdan och hittade Kaxholmen, vinkelhus på 146 m2 med fyra sovrum, allrum/TV-rum... Kanske ett tips till andra?
    Några erfarenheter av Bollebygdshus någon?
    mvh EoJ