Kolla in mina amatörhusritningar!

44k läst  447 svar

1. HOBBY ARCHITECT
    Medlem Nivå 7
    Min nördiga lilla hobby är att göra planlösningar. Finns bara två hus än så länge, men kommer fler.

'Magic Villa' tycker jag faktiskt har en genial planlösning! Vad tycks? Nån som vill bygga detta hus? Nån mer som har denna hobby?

:)

https://sites.google.com/site/myhobbyarchitecture

2. A
    Medlem Nivå 15
    Välkommen till forumet.

Jag vill inte vara taskig, men om man lägger upp en planlösning och kallar den "genial" så förmodar jag att man är beredd på att ta kritik. Jag har väldigt svårt att se var det geniala ligger. Det jag framför allt ser är en väldig massa dörrar, prång, korridorer och gångar.

Köket verkar väldigt tungjobbat. Läs på om hur man kombinerar spis, vask och avställning för att få en funktionell arbetsmiljö.

Med tanke på att huset är gigantiskt, 428 m², så är det inte mycket du fått in.

Gula Villan2 gillar
  3. Snailman
    Medlem · Nivå 14
    Hej, kollade lite på villan, då jag mest tittat på mindre hus inför mitt bygge som jag ritat själv ( med diverse stölder här och var) (max 200 kvm boyta ca) , så har jag inte så mycket åsikter om denna tyvärr...

4. HOBBY ARCHITECT
    Medlem Nivå 7
    Hehe, oj, ok. Ja jag håller inte med helt enkelt. Men smaken är som baken. Tack för titten i alla fall. :)

5. V
    Medlem Nivå 8
    Snyggt! :)
    Planerna var dock bättre än fasaderna.

6. HOBBY ARCHITECT
    Medlem Nivå 7
    Precis. Har skrivit i "About" att jag inte har talang för den utvärtes designen.

7. HOBBY ARCHITECT
    Medlem Nivå 7
    Fick ett mail från en arkitekt på kanske Sveriges största arkitektkontor idag. Trodde verkligen inte dom skulle skriva tillbaka. Men jag berättade som sagt att det bara är en liten hobby och jag fick flera synpunkter. Jag tycker det var mestadels positiv kritik faktiskt. *Phu!* Blev så glad! Första gången en riktig arkitekt bedömt mina ritningar.

:wow:

D09 och Villa vista gillar
  8. H
    Medlem Nivå 7
    Keep up the good work! Jag gillar även dina "utvärtes" skisser.

9. HOBBY ARCHITECT
    Medlem Nivå 7
    Tack!

10. mexitegel
    Allvetare · Nivå 21
    Jag tror att det skulle bli mer välkomnande om det var mer utrymme i entréhallen. Nu ser hallen ganska liten ut, i vart fall i förhållande till resten av huset.

11. KnockOnWood
    Bannad · Nivå 25
    Skall vi hjälpas åt att räkna :)

Det får jag till 542 m2.

Gigantiskt, ja där är vi överens.
    Vad gör den jättelika sängen i "vardagsrummet" egentligen? Är det en gästsäng?

12. A
    Medlem Nivå 15
    Jag brydde mig inte om att kontrollräkna, jag skrev bara av den siffran TS själv angett på ritningen. Men då var det alltså yta motsvarande ytterligare en normal villa, utöver det som TS angett.

13. KnockOnWood
    Bannad · Nivå 25
    Jag inser det.
    Ville mest ge en lite hint till "hobbyarkitekten".

14. H
    Medlem Nivå 3
    Vem vill ha en säng på 2,7x3,3 meter (9 kvm) i vardagsrummet?

15. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 14
    Det är inte mer än väldigt stor soffa? Dvs liggyta...

Taggar: hobby, planlösning

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: