Jag har fastnat och skulle behöva någon som tänker outside the box åt mig... 
Det är ett nybygge så vatten osv kan sitta var som. Väggen mitt i rummet är tänkt att funka som "bardisk", 1.10 hög. Breda dörren går till tvättstugan, den smala till skafferi.
Köket köper vi från ikea.
Så, jag har snöat in på en lösning helt men jag vet inte om den är helt hundra och visar därför en helt tom. Var skulle ni placera de olika funktionerna?
Det vi behöver få in är hel kyl och frys, diskmaskin, häll, fläkt, ugn och ev en micro. Hade jag fått välja hade jag satt en micro i skafferiet istället, för så jäkla snygga är de inte.
Tacksam för lite tips!
Det är ett nybygge så vatten osv kan sitta var som. Väggen mitt i rummet är tänkt att funka som "bardisk", 1.10 hög. Breda dörren går till tvättstugan, den smala till skafferi.
Köket köper vi från ikea.
Så, jag har snöat in på en lösning helt men jag vet inte om den är helt hundra och visar därför en helt tom. Var skulle ni placera de olika funktionerna?
Det vi behöver få in är hel kyl och frys, diskmaskin, häll, fläkt, ugn och ev en micro. Hade jag fått välja hade jag satt en micro i skafferiet istället, för så jäkla snygga är de inte.
Tacksam för lite tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Sant sant! Såhär ser ritningen ut just nu. Här även testat en variant med bänk även vid det större fönstret i köksdelen men det blir många hörnskåp...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser bra ut. Hade funderat kring köksfläkten. Om man har den så är det bra om man hittar en snygg man trivs med, blir väldigt synlig.
Hade inte byggt väggskåp ända mot det lilla fönstret. 20-40cm luft på var sida tycker jag. Men mitt kök har totalt 60cm väggskåp så kanske är partisk
Hade inte byggt väggskåp ända mot det lilla fönstret. 20-40cm luft på var sida tycker jag. Men mitt kök har totalt 60cm väggskåp så kanske är partisk
Ja, du har helt rätt i att fläkten blir väldigt synlig. Hade kanske velat hitta någon som passar bättre med stilen men utbudet på frihängande verkar inte vara överdrivet stort.
Lilla fönstret är nog värt att fundera lite extra över, vill gärna ha in så mycket skåp det går men inte vill jag att det ska kännas inklämt.
Det bär mig emot att inte sätta diskhon under det stora fönstret egentligen men det kanske inte är något man tänker på sedan.
Lilla fönstret är nog värt att fundera lite extra över, vill gärna ha in så mycket skåp det går men inte vill jag att det ska kännas inklämt.
Det bär mig emot att inte sätta diskhon under det stora fönstret egentligen men det kanske inte är något man tänker på sedan.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag tror inte på rätt eller fel här, det handlar nog mer om tyckte och smak. Men jag tänkte så här när jag såg ugnen, man öppnar luckan med vänster hand och lyfter ut föremålet ur ugnen med höger medan man direkt stänger luckan. Tycker det känns avigt att vända sig om.
Jag kan vara lite skadad av mina barn med att vilja stänga direkt...
Jag kan vara lite skadad av mina barn med att vilja stänga direkt...
Du har helt klart en poäng i det du säger! Bara det att jag alltid tar ut plåten med höger hand...oavsett var bänken är.
Sånthär blir ju sällan ett problem när man flyttar in i ett befintligt hus, nu försöker man ju göra allt så genomtänkt det vara går. 😳 Kanske skulle se hur det blir att flytta hon (och därmed även diskmaskinen ett steg). Behöver man mer än 60 cm avställningsyta tro?
Sånthär blir ju sällan ett problem när man flyttar in i ett befintligt hus, nu försöker man ju göra allt så genomtänkt det vara går. 😳 Kanske skulle se hur det blir att flytta hon (och därmed även diskmaskinen ett steg). Behöver man mer än 60 cm avställningsyta tro?
Tipset jag ger är diskmaskin med bänk över, vask till höger och sedan en liten bänkat innan spisen och en liten yta till efter spisen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden