Har hittat en blandare som verkar toppen. Kolla in på länken http://www.moraarmatur.se/index2.htm

Info: "MORATEMP DUO är dels en bra engreppsblandare och dels en elektronisk blandare för handtvätt och snabba avsköljningar.

I köksarbetet behöver man ofta skölja av något eller tvätta händerna, då kommer den elektroniska blandare MORATEMP DUO väl till pass.
Vattenflödet startas automatiskt genom att du för handen framför sensorögat. Blandaren spolar då några sekunder, lagom tid för en snabb handtvätt eller avsköljning.
När du ska fylla en kastrull eller spola upp vatten i disklådan använder du engreppsblandaren på vanligt sätt, naturligtvis med det unika MORA ESS-systemet som spar på det dyra varmvattnet. MORATEMP DUO finns i fyra modeller. Med och utan diskmaskinsavstängning och med hög eller låg pip."

Priset verkar ligga hööögt... runt 5 tusen tror jag. Nån som har tänkt ha nåt liknande i köket?

/Jonte

Naeee. :)

Ja absolut......i ett restaurangkök... ;)

Jag tycker den verkar otroligt smart och funktionell :)

Men den är nog lite överkurs i ett hem sas.

Den platsar garanterat in på listan
" om vi bygger ett hus till och råkar ha vunnit snuskigt mycket pengar vill vi ha detta också!" ;)

Myran var var du igår då.... ;)

På Solvalla ;)

Närå vi var ute i huset!  :)   :)   :)

Det är så jäkla fint. Börjar så smått fatta att vi snart ska flytta.
Tapeter och golv är färdigt på ÖV.
Köket är istortsett färdigmonterat.

Kakel och klinker sätts upp om två veckor. Vi har äntligen gjort våra val!

Planerade uteplatsen, altanbygge med våra snickare.
Det var klarblå himmel, strålande sol. För en kort stund drömde jag mig bort...på grillen låg en bit kött, i glaset  rioja, på grogghyllan på altanen en kall GT.

Mina vänner....världsklass!!!  ;D

smaskig dag då... ;D

Japp! ;D

NEJ! ska vi inte nyttja våra muskler och sinnen?

Jonte!!
Vi kollade på den på villamässan, min man är förtjust i den, han har hittat den för ca 3300 på nätet, han återkommer med länken.
Vi kommer nog att köra FMM, har kontakter i släkten. ;)

Lite skeptisk mot såna blandare. Man kan hitta liknande blandare på toaletterna på krogarna och de verkar ofta inte fungera av någon anledning.

mvh
David

Iza skrev:
Jonte!!
Vi kollade på den på villamässan, min man är förtjust i den, han har hittat den för ca 3300 på nätet,  han återkommer med länken.
Vi kommer nog att köra FMM, har kontakter i släkten. ;)
Jättesnällt. 3300 är ju överkomligt om man drar av de 1300 för kranen som följer med huset (FMM tror jag).

/Jonte

David skrev:
Lite skeptisk mot såna blandare. Man kan hitta liknande blandare på toaletterna på krogarna och de verkar ofta inte fungera av någon anledning.

mvh
David
Kan väl inte vara så avancerad teknik?! Är du säker på att du höll handen framför kranen och inte i brallan... ;)

/Jonte

music_maestro skrev:
NEJ! ska vi inte nyttja våra muskler och sinnen?
Muskler för att sätta på (!) vattnet ???

;)

/Jonte

Krogen är iofs inte det ställe där man är som mest skärpt. ;)
Men som svar på din fråga: Ja.
Att det inte är så avancerad teknik bakom, betyder inte att det inte kan sluta fungera.

mvh
David

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.