Efter att vi var färdiga med huset, så var det dags att ge barnen lite uppmärksamhet. Så sonen och jag jobbade tillsammans i två veckor på sommalovet och byggde en piratskeppsinspirerad koja!
Ganska nöjd med resultatet. Lite överdimensionerat i hållfasthet, men men...

Barn bygger en koja inspirerad av piratskepp utomhus i skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Barn bygger träkonstruktion utomhus, använder verktyg nära en skottkärra och byggmaterial.
Skapa konto

Pojke hjälper till att bygga koja genom att spika i trästolpe, sommarprojekt med familjen.
Skapa konto

Grundstommen till en träkoja under konstruktion i en skoglig miljö.
Skapa konto

Konstruktion av piratskeppsinspirerad lekstuga på pålar i skogsmiljö med verktyg och byggmaterial på marken.
Skapa konto

Byggande av en robust piratskeppsinspirerad träkoja mellan träd med verktyg och material synliga.
Skapa konto

Person stående på nylagd träplattform för koja runt träd, i skogsmiljö, visar byggprojekt med barnen.
Skapa konto

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Pågående konstruktion av ett träfort i skogsmiljö med stegar, verktyg och osorterat byggmaterial synligt.
Skapa konto

Pågående bygge av en träkonstruktion i en skogsmiljö, delvis färdigt staket och trappa syns.
Skapa konto

Träkoja under konstruktion i skogsmiljö med trappa och oanvända plankor i förgrunden.
Skapa konto

Nybyggt trälektorn med trappa i en skogsglänta under dagtid.
Skapa konto

• Gilla
Krille4 och 21 till
  • Laddar…
Såååå fint! Och vilken strålande byggareutbildning grabben fått! Stort grattis!

• Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Härligt att se! Kan tro att ni hade väldigt roligt. Och grabben har lärt sig massor som han kommer att ha nytta av!

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Riktigt fint! Undrar vem som hade mest roligt :)

Vadå överdimensionerat? Jag bor i Kalmar, och bygger alltid med tanke på att Oskarshamn kan smälla. Ta skydd i kojan när stormen kommer!

Så otroligt vackert. Snudd på att man blir rörd. Tack för inspirationen, barnen här hemma ska nog få sig nått liknande nästa år! :)

• Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Väldigt fint! Vad gick det på att bygga? Mellan tummen och pekfingret.

Mannelin skrev:
Väldigt fint! Vad gick det på att bygga? Mellan tummen och pekfingret.
Ca 3000 tror jag jag räknade ihop.

Kul! Byggde själv en trädkoja för ett antal år sedan och något som slog mig efteråt var hur snabbt träd växer. Jag har gång på gång fått gå in och förstora hålet kring en tall som är ett av de två träd kojan är byggd kring. Det var lite trickigt när jag inte tänkt på den faktorn I konstruktionen.
En annan lärdom var hur mycket träd rör sig när det blåser. Det är en rejäl tall på säkert 4 dm i diameter men när det blåser har tallen en tendens att skava sönder sig på kojtaket, som väl iofs ligger ca 5 m over marken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.