Hej

är ute efter att köpa en ny tvättmaskin.
- Energiklass helst A
- Vi är en familj med små barn så vi tvättar ofta och mycket
- märke kvittar
-bryr mig inte om miljövänligt eller så
-Max 6000kr
- man ska kunna se tid kvar på tvättprogammet

någon som har något tips?

MultiMan
6000 kr räcker inte för någon hållbar maskin om man tvättar mycket om du inte hittar en på riktigt bra rea. 6000 kronor kostade en hållbar maskin på 1990-talet, inte 2023.

Jag hade valt en tysktillverkad Siemens eller Bosch, de flesta som är tillverkade i Tyskland håller bra kvalitet men det brukar vara iQ700 eller iQ800-serierna och de ser ut att ha blivit mycket dyrare senaste par åren.

Finns bara 6000 så hade jag köpt någon modell inom din budget fast med 5 års garanti och vara beredd på att du behöver åberopa garantin.

Har du lite större budget är detta det bästa jag hittar just nu: https://www.elgiganten.se/product/v...askin/bosch-tvattmaskin-wgg256mmsn-vit/494042

Tysktillverkad, 9000 (-500 med cashback) kr med kraftig rabatt, 5 års garanti.

A
energiklass A är väl idag med den nya skalan rätt dåligt
skit i att titta på energiklasserna överhuvud taget, maskinen tvättar sämre

köp en billig skit maskin från kina hos elon med 5-års garanti (Elvita)
nästan gratis reparationer under 5-år och därefter köper du en ny.

vill du ha en trevlig maskin under tiden så välj en bosch serie 8 för dubbla priset

A
torbeno torbeno skrev:
Kan du leva med en maskin som inte är vit så.
[länk]

Denna har automatisk dosering, när du vant dig vid det vill du aldrig gå tillbaka till att skopa i tvättmedel själv varje gång.
eller vill stödja turkiet och erdogan så..

electroluxaren skrev:
eller vill stödja turkiet och erdogan så..
Minsann, jag tar tillbaka min rekommendation omgående. Köp inte denna maskin. Jag får skylla på att jag lämnat konsumentmarknaden.

• Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.