839 läst ·
7 svar
839 läst
7 svar
Köptips kring en duschhörna
Hejsan,
Jag ska införskaffa mig en duschhörna till ett badrum som ska renoveras.
Har tänkt ett 80x80 eller 90x90, rakt.
Är det något speciellt man ska kolla på? Vad skiljer en billig vs dyr?
Hittade ett jag tyckte var snyggt och billigt.
https://outl1.se/duschhorna-silva
Är det skit?
Kommer det läcka ut massa vatten på kanterna längs väggen i och med fästningen?
Tack på förhand.
https://outl1.se/duschhorna-silva
Är det skit?
Tack på förhand.
Redigerat:
Vet ej något om modellen men outl1.se brukar sälja billigt skit.ernstan skrev:
De har ofta bra bilder, säljtext och så. Men läs lite omdömen om bolaget innan du beställer och avgör om det är värt risken. Tittade mycket där när jag skulle köpa växthus men avstod för en handlare med bättre rykte men betydligt dyrare. Glad för det i efterhand, träffade en som hade köpt just växthus hos outl1 och de hade fått dra ihop det med spännband för att det inte skulle blåsa sönder, igen.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Mitt tips är att köpa bra grejer. Duschen används flera ggr per dag och man vill att det ska vara kvalitet.ernstan skrev:
Hejsan,
[länk]
Är det skit?
Tack på förhand.Mitt tips är att titta på bra grejer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 182 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 182 inlägg
Outl1 tillhör Bygghemma-koncernen som är ökända för otroligt dålig support när något levereras trasigt eller är felaktigt på något annat sätt.
Bra tillverkare har bara 6 mm tjockt säkerhetsglas till duschdörrar som sitter i en profil på väggen medan glasen som sitter bara med 2 gångjärn är 8 mm tjocka, alltså mer hållbara. Det är inte kul att få hela badrumsgolvet täckt av glassplitter.
Man bör bara köpa produkter där man kan läsa monteringsanvisningen i förväg. Detta för att veta att man förstår sig på den och inte råkar ut för att köpa något som man inte kan montera.
Bra tillverkare har bara 6 mm tjockt säkerhetsglas till duschdörrar som sitter i en profil på väggen medan glasen som sitter bara med 2 gångjärn är 8 mm tjocka, alltså mer hållbara. Det är inte kul att få hela badrumsgolvet täckt av glassplitter.
Man bör bara köpa produkter där man kan läsa monteringsanvisningen i förväg. Detta för att veta att man förstår sig på den och inte råkar ut för att köpa något som man inte kan montera.
Om det ser ut som på den du länkade till lär det väl bli en glipa där som vatten kommer läcka ut genom.
Kan ju vara att det sitter någon form av list som inte syns.
Normalt har väl duschdörrar lyftgångjärn så dörrarna lyfts ett antal mm när man öppnar.
Kan ju vara bra att kolla så det finns.
Annars måste man ju montera dom så de inte slår i golvet när man öppnar pga fallet i badrummet och då få en glipa nertill om inte listen är tillräckligt hög.
Kan ju vara att det sitter någon form av list som inte syns.
Normalt har väl duschdörrar lyftgångjärn så dörrarna lyfts ett antal mm när man öppnar.
Kan ju vara bra att kolla så det finns.
Annars måste man ju montera dom så de inte slår i golvet när man öppnar pga fallet i badrummet och då få en glipa nertill om inte listen är tillräckligt hög.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 182 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 182 inlägg
Knappast sannolikt på en mycket prispressad produkt.Dede77 skrev:
Jag tror inte att det har varit någon list på motsvarande duschdörrar från premiumtillverkare som jag har sett heller, men några stora mängder blir det ju inte om inte någon direkt sprutar mot springan med handduschen, vilket väl kan hända.
Någon som har någon koll på denna?
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...2Sbxxo-J8Azw07-yyt5WgdY04H_b3nmRoCvpsQAvD_BwE
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...2Sbxxo-J8Azw07-yyt5WgdY04H_b3nmRoCvpsQAvD_BwE
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden