Jag ska köpa ett hus och har några funderingar. På ena hörnet av tomten står en gammal fallfärdig barack i typ korrugerad plast, det är ett förråd/vedbod typ. Om jag vill ha det rivet och bortforslat, finns det särskilda firmor för det eller vad vänder man sig till? Sökord för att hitta lämplig utförare i rätt kommun t ex
Sedan finns det en gäststuga som står ungefär mitt på tomten, jag skulle vilja flytta den till det hörn där plastbaracken står idag, för att "öppna upp" tomten lite mer och få känslan av att tomten är större. Nu är det liksom att man ser inte från ena sidan av tomten från andra för att gäststugan står mitt i. Även här undrar vad jag vad för typ av utförare man kontaktar för det.
Det finns även en jätteliten källare, som är typ 1,5 meter gånger 1 meter. Nedgång till källaren är utifrån, man öppnar en "låda" typ för att komma åt trappen. Går källaren att fylla igen? Jag har inget behov av den och vill inte behöva hålla på med att ställa in avfuktare. Jag skulle alltså vilja ha bort källaren helt och således även få bort den fula utstickande "lådan" som står ut från huset.