Byggahus.se

Köpt hus med pool ?

1. MusseAdemi
    Medlem Nivå 1
    Hej, Jag köpte nyligen ett hus för en rätt billig peng som dock var ett totalrenoverings objekt. Har rivit själv i si så där 1 månad och nu har jag kommit till punkten att renoveringen kan äntligen BÖRJA =)

Huset köptes för ca 650.000:- och det ingick en Pool. Min fråga lyder, hur tar jag bäst hand om den poolen. Vad kostar mig ett pool tak och hur under håller man det bäst ? Förra ägaren var ett miffo och jag tror inte att han brydde sig särskilt mycket om den poolen. Min första tanke var att tömma poolen på vatten och rengöra botten för att sen fylla den igen. Förra ägaren tyckte det var en dum idé för att han inte bytt på många år vilket fick mig att "Tappa hakan". En pool måste väl tömmas på vatten trots att man har filtrerings system eller har jag helt fel ?

Tar gärna emot tips av er som är insatta i pool ämnet....

2. TomasJor
    Medlem · Nivå 11
    Grattis till huset.
    Ett pooltak kan kosta mycket eller lite beroende på massa faktorer såsom sort, storlek etc. men kanske 50kSEK eller så.
    Du kan med fördel lämna vattnet i poolen, se till att tömma nivån till under ventilen om du inte ska ha det cirkulerandes.