Byggahus.se
Ja då är det dax att byta hällen. Allt i lägenheten är Siemens så det blir fel att välja något annat märke. Frågan är om denna är bäst för pengarna. Den verkar gå väldigt bra omdömen lite överallt. det enda jag saknar är individuell justering av värmen men det verkar inte riktigt finnas på billigare varianter.

Någon som har input på detta eller alternativ?

https://www.tretti.se/vitvaror/hall...MIwI-pqs_a5gIVBbUYCh0BqAmKEAAYAiAAEgJkovD_BwE

Claes Sörmland
Jag landade i just den modellen igår. Behövde en enkel induktionshäll som ersättare till en gammal IKEA-häll med värmezoner. (Jag klarar inte av att laga mat utan induktion längre.)

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag landade i just den modellen igår. Behövde en enkel induktionshäll som ersättare till en gammal IKEA-häll med värmezoner. (Jag klarar inte av att laga mat utan induktion längre.)
ok har du hunnit använda den? Är det något du installerar själv? Står att den kommer med sladd men utan kontakt?

Claes Sörmland
D Dr Benz skrev:
ok har du hunnit använda den? Är det något du installerar själv? Står att den kommer med sladd men utan kontakt?
Inte där ännu. Vet inte om den gamla hällen är fast ansluten eller går via perilexuttag. Men planen är att den nya hällen ska kopplas in med två faser. Finns enligt gruppförteckningen framdraget 3x16A.

Ok jag förstår. Här är tillkopplat 16A på 3 fas så det borde inte vara så komplicerat. Åker om en stund och köper. Kan återkoppla hur det gick.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det var inga problem efter att jag fått hjälp att tänka rätt.... Verkar funka bra och snabbt. Blir ett lyft för köket.

Jag tycker ofta extra funktionerna bara krånglar till användningen. Har aldrig behövt flex zonen på min induktionshäll

Precis så jag känner. Jag är mycket nöjd så här långt iaf.

• Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Återkoppling, hällen är installerad och använd några veckor nu.

Mycket bra! Enkel att reglera även med våta händer och tyst och fin. Inga lekfunktioner, bara en bra häll. (Obegripligt hur jag orkade laga mat med den gamla fisljumma glaskeramikhällen.)

• Gilla
torbeno och 1 till
  • Laddar…
Samma här. Jättenöjd

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.