Har inte provat de andra, men har en Xtreme Sidewinder. På det hela är jag nöjd och den stödjer en attans massa format. Dock föredrar jag de ställen där jag har PS3. Även om Xtreme är snabb i menyer etc, är den seg jämfört med PS3. Fast den kostar ju en bråkdel.

Mitt största klagomål är igentligen bara att man valt knepiga färger (vit text och röd markering på svart bakgrund) som är lite så där ergonomiskt. Visserligen finns det skins, men vad jag förstått så är de bara för huvudmenyn.

EN otroligt irriterande sak är att när timglaset dyker upp (speciellt när man bläddrar i DLNA mappar) så dimmar GUI ner för att återkomma i full styrka när timglaset försvunnit. Vet iofs inte om det är någon inställning eller annat jag inte hittat, men störigt och korkat är det.

TWiX har ju den trevligheten, i mitt tycke, att den är en renodlad mediaspelare och inte har en massa annat kraffs som bittorrent klient.

Rent generellt för denna typen av produkter gäller det att ha ett engagerat företag som verkligen vill fortsätta uppdatera efter släppet och inte ge sig på nästa produkt. Känner mig fet bränd efter både haft Pinacles 1000 / 200 spelare och KISS 600 DP i detta avseendet. De små företagen som verkar vara lite entusiaster kanske har en fördel här.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.