Frugan vill ha ett bubbel/massage bad nu när vi renoverar ett badrum.

Surfar runt en del men får inga riktigt bra tips om vad man ska tänka på.

Vore tacksam för råd och erfarenheter, hur ni tänkte innan köpet och vad ni efter köpet tycker vart riktigt bra samt om det är något ni saknar eller funnit onödigt.

Jag är litet i samma situation och har inte köpt ännu. En fundering är om man ska köpa dyra kar som är tillverkade i Europa eller billiga kineser. Min son köpte ett dyrt och det sprack efter 8 månader och han måste vända sig till allmänna reklamationsnämnden innan han fick rätt, medan mina grannar köpte en kines för 1/3 av priset och det fungerar bra efter 1 år. Jag lutar åt ett billigt. Har hittat en firma i Örebro som säljer sådana både på plats och på nätet. Jag tänkte åka dit och titta först innan jag köper, trots att det är så där 15 mil från Stockholm.

Om man lägger allt plingpling åt sidan så känns det som dränering och elsäkerheten hamnar överst på kravlistan. Såg någonstans att typ 75% av testade kineskar inte klarade elsäkerheten...

Kolla Neptun. De säljer och utvecklar bara bubbelkar och utomhuskar. Svensk utveckling och tillverkning?

Har ett själv sedan två år tillbaka, inga problem ännnu...

Skulle själv aldrig fundera på varken Westerberg eller kines no name.

Hej,

Vi har ett duokar från Svenska Badkar vi är väldigt nöjda med, har för mig att det hade bra tömningsteknik på slangarna MEN minns inte riktigt vad säljaren sa. Inget bling bling alls utan gamla robusta rattar man styr bubbelstyrkan med.

Mvh
Bambi

Jag skulle kolla hur mycke de låter. vi har ett relativt billigt från hafa som låter jättemycket, på ett hotell nyligen testade jag ett gustavsbergs som var ljudlöst i förhållande........antar att det kanske finns en anledning till vissa prisskillnader.

Hafa och gustavsberg är båda relativt dyra... Det är inte så att ni kört med luftbubblor i Hafa o bara vatten i gustavsberg?

Hemmakatten
man måste välja. Antingen ett billigt kar med hög ljudvolym o sämre kvalitet eller ett dyrt kar från t.ex. Gustavsberg med låt ljud och bättre kvalitet. Det finns tyvärr aldrig en kombination med både hög kvalitet och billigt pris.

Själv skulle jag välja ett kar med bara lite bubblor och inte så många massagepunkter eftersom det är de som låter mest och som man blir irriterad på.

Hemmakatten,

Vad är syftet med bubbelkar då?

Mvh
Bambi

*gäller ej redan nedsatta priser - som vanligt :)

Köpte ett Westerbergs genom bygghemma.se (Florence Comfortvariant) med fyra st ryggpunkter och sex sidomunstycken. Kan säga att det är ryggpunkterna som är vitsen för min del, de andra ger i stort sett bara bubblor, inte massage. Visst låter det om karet, men det är riktigt gött att känna på trycket i ryggen.

Tyvärr fick reklamera ett av munstyckena, läcker lite vid användning, inga mängder dock så det går utmärkt att använda. De svarade snabbt på mailen men ännu har ingen dykt upp. Dags att stöta på kanske.

Kjell G

Ryggstrålarna tror även jag är dom viktigaste, men hur är det med underhållsvärme? Med allt sprutande inbillar jag mig att vattnet kallnar relativt snabbt..

Detta med ljusterapi...är det bara nonsens eller ligger det något i det?

Hej Nimajneb

Vi var i valet och kvalet om värmare, vår säljare sa att det inte behövdes. Jag sa jag är en långbadare som badar minst en timme i stöten som jag också gör :) men valde utan värmare och de ggr jag fått tillsätta varmvatten genom munstyckena är väldigt lätträknade på ca 4 år, då har vi ett duokar som rymmer 275l. Vi har en ryggmassage och åtta övriga munstycken.

Mvh
Bambi

Valde också bort värmare, mest pga besväret att få en 16A som krävdes. Badrummet var dessvärre inte förberett för detta. Karet rymmer ca 200 liter exkl den lille baddaren, temperaturen sjunker inte nämnvärt på den timme jag badar. Ligger man i längre är det försvarbart med värmare, annars fyller man väl på som Bambi säger.

Ljusterapi kan jag inte så mycket om mer än att dottern gått på det (sjukhus) och mått bra av det.

Kjell G

16A tänker jag dra fram i vilket fall som helst, vill jag tex installera en steamer eller värmare så kan det vara bra o ha den friheten, det blir ju inte många kronor extra då ändå ny grupp måste dras upp från centralen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.