Byggahus.se

köpekontrakt!!!

1. M
    Medlem · 2 inlägg

moa

Medlem
    HJÄLP! Vi har precis kommit överrens med ett företag om att köpa deras hus. försäljaren har då tagit fram ett köpekontrakt för på skrift, vilket blev gjort med tveksamhet. Försäljaren informerade oss om att det går att riva köpekontraktet ända fram tills dess att leveransavrop är gjort, så därför var det ingen fara att skriva på......Nu är vi ju då idioter som skrev på överhuvudtaget. Har ju mer tiden gått kännt oss lurade, får inga specificerade priser osv. ena dagen säger försäljaren att det ingår nästa att det är tillval. Kan vi riva köpekontraktet? Har liksom tappat förtroendet för försäljaren.

Moap

2. J
    Medlem · 274 inlägg

Jonas_O

Medlem

Re: köpekontrakt!!!

Innan avbryt så ta en riktig diskussion med säljaren. Be att han specificerar sig bättre vad som ingår samt vad som INTE ingår som Ni måste införskaffa.

Är han fortfarande flummig så avbryt. Men avbryt inte bara för sakens skull jag antar att ni då tappar vad Ni betalt till företaget.

T.ex avbryter jag nu kostar det mig 10 kkr. Men jag är nöjd trots att vi betalar väldigt mycket i förskott.

3. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Kom ihåg detta...det gäller i alla affärer men i synnerhet i fastighetsaffärer:

Det som inte finns på papper, finns inte.

Så lätt är det. Allt måste finnas med för att man ska vara säker.

4. C
    Medlem · 55 inlägg

cnyb

Medlem

Som sagt redan, se till att ni har allt på papper. Ta gärna hjälp av någon kunnig person som tittar på papprena också.

Jag gjorde misstaget att lita på husförsäljaren och tillika ägaren av firman jag köpte mitt hus av - sitter i en sån rutten situation idag att jag knappt tror det är sant!

5. M
    Medlem · 2 inlägg

moa

Medlem

Vi har ännu inte betalat någon handpeng, inga pengar har utväxlats. Vi tar nog chansen att avbryta kontraktet. I och för sig har försäljaren beställt en nybyggnadskarta så den lär vi väl få betala men den behöver vi ju i alla fall........

Tackar för svaren.....

Moap

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.