Byggahus.se

Köparens undersökningsplikt

1. H
    Medlem · Skåne · 28 inlägg

HSEMNG

Medlem
    När Näsåkers kommun införlivades med Sollefteå kommun så "försvann" en hel del dokumentation på vägen dit. Finns inga underlag alls på det här huset liksom en annan fastighet jag har ca. 25 km härifrån. Grannen som har ett exakt lika hus har dock några dimmiga minnesbilder "om att det låg precis under gränsvärdet", något som de mätte för ett antal decennier sedan.

2. Appendix
    Husägare · Roslagen · 3 030 inlägg

Appendix

Husägare
    Sen har ju gränsvärdet förändrats.

Så om det var för ett par decennier kan det vara myket över dagens gränsvärde.

Men ropa inte hej innan ni gjort mätning.

Skulle höra med mäklaren iaf.

Och.... Man ska alltid göra en besiktning....

• Laddar…
  3. H

HSEMNG

Medlem
    Ja ja, jag var nog för godtrogen och borde ha vetat bättre.

4. Appendix
    Husägare · Roslagen · 3 030 inlägg

Appendix

Husägare
    Jag har haft tur och haft mäklarkontakter som trummat in det i mig. Hade jag inte spenderat tre år att leta hus hade jag inte förstått vikten. Så var inte för hård med dig själv heller.

Antar huspriserna där uppe är väsentligt lägre än i storstäderna med

• Laddar…
  5. H

HSEMNG

Medlem
    Oja, jag som är född och uppvuxen i Stockholm och bott i andra större städer tycker att livet här uppe på landet är underbart bortsett från de landsbygdsproblem som de har att kämpa med. Tomma hus och ödehus präglar i stort landskapsbilden men livet är mer harmoniskt och avstressande. Här kan man köpa ett hus för 150-200" med hygglig standard. Absolut ett alternativ för stressade stadsmänniskor och dyra huspriser i flermiljonsklassen.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.