Hej!
Har nu under många årtionden värmt huset med ved.
Veden kommer delvis från annonser som man kunnat hämta gratis, eller nästan gratis.
I dagsläget är folk närmast galna med allt som eventuellt kan eldas med, en hög ris utannonseras för flera tusen, och ser hela tiden annonser där man vill ha runt tusen kronor kubiken för hela stockar.
Samt att detta med kubikmeter är verkligen uppskattat mått uppåt.
Dock när jag trålar på Facebook, ser jag östeuropeiska firmor som annonserar under olika tagna fuskkonton, då till ett pris av runt 500:- / kubiken.
Dessutom torkat i tre år, och till detta gratis frakt om man köper minst tio kubik.
Att hitta dessa säljare är enkelt, bara söka på träslaget avenbok, så dyker det upp mängder, gissningsvis samma säljare men då med olika konton.
Någon som provat detta, man vet naturligtvis inte om det som levereras är lika fint och vackert som på bilderna.
Kan komma några säckar fnassel och sågspån, samt en fet räkning i stället.
Veden kommer delvis från annonser som man kunnat hämta gratis, eller nästan gratis.
I dagsläget är folk närmast galna med allt som eventuellt kan eldas med, en hög ris utannonseras för flera tusen, och ser hela tiden annonser där man vill ha runt tusen kronor kubiken för hela stockar.
Dock när jag trålar på Facebook, ser jag östeuropeiska firmor som annonserar under olika tagna fuskkonton, då till ett pris av runt 500:- / kubiken.

Dessutom torkat i tre år, och till detta gratis frakt om man köper minst tio kubik.
Att hitta dessa säljare är enkelt, bara söka på träslaget avenbok, så dyker det upp mängder, gissningsvis samma säljare men då med olika konton.
Någon som provat detta, man vet naturligtvis inte om det som levereras är lika fint och vackert som på bilderna.
Har nu försökt kontakta säljaren via mejlen gabrieltorkel(at)gmail.com , får då detta besked:Hej!
Visa bilaga 703922
Hej,
Gör din beställning för att få information om banköverföringen:
Vilket träslag vill du ha?
Hur många kubikmeter vill du ha?
Vilken storlek på träet vill du ha?
Din adress och ditt telefonnummer
Mvh
Så vitt jag förstår vill dom ha betalt i förskott genom en banköverföring.
Har även frågat om dom kan visa bilder på veden som man köper, detta då dom har så otroligt många bilder, samt då om det går att betala via faktura eller annan säker betalningsform.
Inget svar, så visst verkar det bra på bild IAF
Du skriver ju själv i ditt första inlägg:
Räcker inte det som svar?
Räcker inte det som svar?
Förskottsbetalning säger ju allt. 🤣Har nu försökt kontakta säljaren via mejlen gabrieltorkel(at)gmail.com , får då detta besked:
Hej,
Gör din beställning för att få information om banköverföringen:
Vilket träslag vill du ha?
Hur många kubikmeter vill du ha?
Vilken storlek på träet vill du ha?
Din adress och ditt telefonnummer
Mvh
Så vitt jag förstår vill dom ha betalt i förskott genom en banköverföring.
Har även frågat om dom kan visa bilder på veden som man köper, detta då dom har så otroligt många bilder, samt då om det går att betala via faktura eller annan säker betalningsform.
Inget svar, så visst verkar det bra på bild IAF![]()
Medlem
· Västernorrland
· 9 369 inlägg
500kr kubiken och fri frakt? Det går inte hand i hand om nu inte säljaren transporterar själv i stulen bil och kör på stulet bränsle.
Om dom leverar till hela Europa borde det ju vara ett ganska stort företag som borde gå att hitta information om på nätet hyfsat lätt. Ett företag som bara annonserar på Fb under många olika namn och inte annars går att hitta på nätet skulle inte jag lita på.
Medlem
· Korpilombolo
· 2 848 inlägg
Sätt in en femhundring och rapportera vad som hände