513 läst · 6 svar
513 läst
6 svar
Köpa undertak var?
Jag var inne på Bauhaus idag för jag tänkte köpa grejer till att bygga mig ett undertak i farstun för köksingången. Taket där har lutning så enklaste sättet är att sätta undertak liknande som brukar användas på kontor, omklädningsrum och i korridorer etc. Dessutom har jag en lysrörsamartur för den typen av undertak som jag tänkte använda mig av.
Jag har för några år sen sett att Bauhaus hade detta så nu tyckte jag att det var dags att handla det jag behövde. Det visade sig att de tidigare hade haft varumärket Parafon i sortimentet men att det numera hade utgått.
Så det blev att åka hem i oförättat ärende och nu undrar man ju var man kan handla istället? Såg att det fanns nåt varumärke som hetter Rockfon också, kanske finns det fler men vilket märke är bäst att satsa på?
Jag har för några år sen sett att Bauhaus hade detta så nu tyckte jag att det var dags att handla det jag behövde. Det visade sig att de tidigare hade haft varumärket Parafon i sortimentet men att det numera hade utgått.
Så det blev att åka hem i oförättat ärende och nu undrar man ju var man kan handla istället? Såg att det fanns nåt varumärke som hetter Rockfon också, kanske finns det fler men vilket märke är bäst att satsa på?
Till att börja med är det ju själva ramverket jag behöver.
Om plattorna är 600x600mm oavsett fabrikat så spelar det ju egentligen ingen roll vilket fabrikat jag väljer, då kan jag ju ju ta ramverket från en tillverkare och plattorna från en annan.
Om plattorna är 600x600mm oavsett fabrikat så spelar det ju egentligen ingen roll vilket fabrikat jag väljer, då kan jag ju ju ta ramverket från en tillverkare och plattorna från en annan.
Beijer har plattor så dom borde ha bärverk oxå. iof Lite dyr platta om du inte har något ljudkrav.E EPG skrev:
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/tak/innertak/akustiktak/akustikplatta-focus-a
Ja du kan ta vilket bärverk som till en vanlig 600x600 platta