Byggahus.se

Köpa stomme från PS Auktioner? Erfarenheter?

1. M
    Medlem · 1 inlägg

M.K

Medlem
    Jag har tittat på detta alternativ men drog öronen åt mig en aning när jag skulle kolla upp VART dessa stommar kommer ifrån.

* Stommen går att hämta först två veckor efter avslutad auktion. Tillverkas de då efter hand som intresse finns?

* Vid visning skall man kontakta en namngiven person och dennes mobilnr finns utskrivet. Likaså en mejladress, som går till ett aktivt företag vars Fskatt är indragen.

Jag kan inte säga att det är detta företag som tillverkar och jag är ute efter en billig stomme helt enkelt, så är den OK så bryr jag mig eg inte nämnvärt om bakgrunden på företaget så, mer än att man är rädd att problem skall uppstå vid själva köpet eller om något är fel på stommen?

Har någon köpt någon modell av dessa stommar och byggt? Era erfarenheter? Om inte..vad tror ni om detta upplägg? Priset då? Just nu ligger ett bud på ca 80+ moms. 100 000 så har man en stomme. Är den värd detta? Är det bättre att gå till vanlig hustillverkare och begära offert på en klimattät stomme?

Mvh
    Mathias

• Laddar…
  2. H
    Moderator · Stockholm · 43 488 inlägg

hempularen

Moderator
    För att kunna veta om den är värd pengarna, måste man ju veta lite om stommen. framförallt storlek. Hela affärsupplägget känns ju rätt skumt. Eftersom det är en auktion, så misstänker jag att du får förskottsbetala, direkt efter auktionen?

Då vet du inte om du överhuvudtaget får en stomme, du vet i stortsett inget om hur den är utförd. Och du vet inte ens var du skall klaga om något är fel.

• Laddar…
  3. N
    Tillbyggare · Karlskrona · 1 766 inlägg

NoOne2k

Tillbyggare
    Jag var inne på PS auktioner, de verkar ha det upplägget på flera saker. Troligtvis så är reaervationspriset satt så pass högt att företaget inte går med förlust på att sälja produkten, med lite tur är det flera som budar och de kan då göra en större vinst än vid konventionell försäljning.

Bland annat så fanns det en huggarvagn som inte gick att titta på i förväg och den tillverkades efter beställning.

Har man offerter från andra tillverkare på motsvarande produkter kanske man kan lägga ett bud, men med tanke på att det i princip är förskottsbetalning och som i ditt fall ett tveksamt företag kanske man ska dra öronen åt sig....

4. tttomten
    Husägare · 2 275 inlägg

tttomten

Husägare
    Har handlat av PS i olika omgångar under säkert 10 år. Tycker företaget funkar som det ska.

• Laddar…
  5. T
    Medlem · Stockholm · 735 inlägg

Taxture

Medlem
    Tror det är ett sätt att fortsätta sälja ”stommar” men mer som ”privatperson”
    Reservationspriset är nog vad dom flesta säljs för.......
    Man får det man betalar för med andra ord

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.