Hej! Någon som vet var man kan kolla på släpvagnar i Örebro ? Hittar bara att man kan beställa online men jag vill se dom innan man köper.

Sen undrar jag om någon har nått tips på nån bra släpvagn ? Kollat på dom på Bauhaus men har läst lite blandade recensioner där.
Vi behöver en mindre för mest trädgårdsavfall och sånt . Men även så vi kan handla virke och grus om de skulle behövas ( inga jätte mängder)

Du har Solberga släp i Berglunda, Trailercentralen i Hjälmarberget och så har du en efter E18 innan Vintrosa avfarten. Sedan kanske den heter.

A Anderzzon90 skrev:
Hej! Någon som vet var man kan kolla på släpvagnar i Örebro ? Hittar bara att man kan beställa online men jag vill se dom innan man köper.

Sen undrar jag om någon har nått tips på nån bra släpvagn ? Kollat på dom på Bauhaus men har läst lite blandade recensioner där.
Vi behöver en mindre för mest trädgårdsavfall och sånt . Men även så vi kan handla virke och grus om de skulle behövas ( inga jätte mängder)
Sm-släpet i Karlskoga är inte så långt.Köpte min kärra där och är helnöjd.

Sesab i vintrosa

Inte svar på din fråga men RekoTrailerproduktion i Kristinehamn tillverkar Sveriges bästa släpvagnar och bör vara innom rimligt avstånd både för att både titta och handla.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Och det ska vara ett släp som är helsvetsat och varmhelgalvat. Inte dom där små som liknar en ( som jag kallar dom ) handväska. även som att bredden stämmer med bilen. Där bilen går igenom ska även släpet gå i genom. Sen det med en del, dom är bultade i kostrukltionen, bara skit.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Hej ! Tack för alla tips!
Ska kolla lite på dom ni gett som förslag
Kollade på ett släp som kan dra 750kg
Men kollade på hur mycke min bil får dra, om ja läser rätt står de 411kg ? Stämmer de ??

• Bilden visar fordonsdata: längd 4369 mm, bredd 1802 mm, höjd 1420 mm, max lastvikt 411 kg, totalvikt 1965 kg, tjänstevikt 1554 kg, skattevikt 1550 kg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska kolla under rubriken kopplingsanordning och bromsar istället:

Översikt av släpvagnsvikter, kopplingsanordning och bromsar med maxbelastningsinformation från Transportstyrelsens webbplats.
Skapa konto

mexitegel mexitegel skrev:
Du ska kolla under rubriken kopplingsanordning och bromsar istället:

[bild]
Jag okej ! Tack :) där står de 700kg så de är lite bättre än 411kg hahah

• Lista över maxbelastning och viktbegränsningar för olika släpvagnar och körkortskategorier, inklusive obromsad släpvikt på 700 kg.
    Skapa konto
A Anderzzon90 skrev:
Hej ! Tack för alla tips!
Ska kolla lite på dom ni gett som förslag
Kollade på ett släp som kan dra 750kg
Men kollade på hur mycke min bil får dra, om ja läser rätt står de 411kg ? Stämmer de ??
Om du ska köra grus eller liknande tunga grejor föreslår jag ett bromsat släp om du har ekonomisk möjlighet

RoTe
Är det så svårt att hitta ett släp?? Här har dom till och med obemannade försäljare med 24/7 försäljning, betala på nätet, få en kod, lås upp dit släp och kör hem det. Även uthyrning med samma koncept.

F fribygg skrev:
Om du ska köra grus eller liknande tunga grejor föreslår jag ett bromsat släp om du har ekonomisk möjlighet
Ska mest köra trädgårdsavfall och grovsopor, kanske lite virke om de behövs. Inget jätte tungt så kollar efter obromsad, har inte ekonomisk möjlighet för bromsat släp

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.