Byggahus.se

Köpa Ryobi batteri eller kit utomlands?

1. D
    Medlem Nivå 1
    Äger nu en ryobi skruvdragare, tigersåg, trimmer och ett 1,3 A batteri med laddare. Jag är sugen på att införskaffa ffa ett nytt Li batteri med lite mer power i till min tigersåg, behövs en annan laddare då? Ev. en cirkelsåg också. Såg en del på eBay, men är lite feg för att importera. Vad kan bli fel? Det borde väl passa?
    Någon shop man kan handla från utomlands istället kanske? Bra pris? Andra tankar?

2. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Tänk på att ett större (mer ah) batteri inte gör din såg starkare utan bara räcker längre, jämför med en bensintank på bilen.

3. D
    Medlem Nivå 1
    Ja, men har bara ett batteri idag så behöver fler ändå.

4. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Det brukar vara extremt fördelaktigt att köpa ett startkit med två batterier och laddare (+pryl). Eftersom man gärna vill ha tre batterier kan det vara aktuellt för dig nu. Men då får du nog inte de stora batterierna. Kan annars inte se varför du inte skulle våga handla från en pålitlig webbhandel utomlands. Det gör många av oss!

5. D
    Medlem Nivå 1
    Sant. Tar gärna emot tips! Nackdelen med laddarna då är ju att de inte funkar här...

6. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Varför inte? Tyskarna har samma kontakter, och engelsmännen har iaf samma spänning (=klipp kabeln och montera på en egen).

7. D
    Medlem Nivå 1
    Tips på inköpsställen till bra pris?

8. L
    Medlem Nivå 13
    Kan du ta dig till amerikat så är home depot ditt bästa ställe. Där är ryobi löjligt billig. nackdelen är att de inte skickar till sverige.
    Annars är det dåligt med webb shoppar som säljer ryobi. Jag har letat men inte hittat så många. Batteri kan du handla på Ebay för rimliga pengar.

Jag hade tur och en bekant vari New York så han köpte två 4,0 Ah batteri till mig för 99 dollar. var ett specialerbjudande de hade just då.

9. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Jag ser att homedepot verkligen kör 2x4Ah för 99USD. Det är alltså billigare än vad ett enda kostar i Sverige .. Om du använder tex shopusa.com så landar du på 1500 med frakt och moms. Alltså fortfarande 25% rabatt.