Byggahus.se

Köpa produkter i Polen

4k läst  3 svar

1. R
    Medlem Nivå 3
    Hej!

Jag skall ner till Polen i två dagar nästa vecka på research-resa och jag undrar om det någon som har något förslag på butiker man kan besöka i Gdansk / Gdynia med närhet (typ 10-15 mil max ifrån).

Vad jag är ute efter är i princip allt som har med nybyggnation att göra. Men framför allt;
    * Parkettgolv (1-stav ek eller motsvarande)
    * Klinkers och kakel
    * Elektronik (ex. fasadbelysning / led / etc)
    * Cellplast-byggsystem (liknande BEWI byggsystem eller Sundlitt KUB)

Tanken är att jag efter denna resa skall ta en minibuss med släp ner och handla det jag kommit fram till är värt att köpa. Orsaken till att jag inte gör det direkt är för att jag inte vet om jag kommer kunna handla så mycket samt att avståndet är långt.

Mvh Richard

2. sir_daniel
    Självbyggare · Nivå 14
    Berätta göra om priserna på parkettgolv, kakel o klinkers. Ska i höst/vinter göra samma resa tänkte jag :)

3. nino
    Renoverare · Nivå 18
    Du har massor av byggbutiker typ bauhaus i gdansk, bla castorama, leroy merlin, auchan, obi.

Auchan har allt utom rena bygg varor, castorama har det mesta typ som bauhaus fast lite mer inredning, leroy merlin är nog mer bygghandel.
    Obi också lite som bauhaus fast kanske inte virke å sånt (reservation för att jag minns fel, är snart 10 år sen jag var dit)

Finns mycket inredningsbutiker, rena kakel butiker, markstens affärer osv lite i utkanten (nu ligger det kanske mitt i :) )

• Laddar…
  4. M
    Medlem Nivå 5
    Hur gick det