Köpa PowerMax+ larm från USA/England

6k läst  3 svar

1. L
    Medlem Nivå 2
    Jag funderar på att köpa ett PowerMax+ larm från USA eller England då priserna skiljer sig rejält...

1. Någon som har gjort det och kan berätta hur det gick!?
    2. Operating Frequencies: 315 MHz (in USA & Canada) or other UHF channels per local requirement in the country of use. Innebär detta att man själv kan ändra till rätt frekvens, dvs 868 MHz?
    3. Power Supply: Plug-in transformer 120 VAC, 60 Hz / 9 VAC, 1A (in the U.S.A.); 230 VAC, 50 Hz / 9 VAC, 1A. Vad betyder detta? Jag antar att jag måste köpa en ny transformator här i Sverige eller? Förslag på sådan?
    4. Finns det svenska menyer?
    5. Något annat som man bör tänka på?

Jag har inte hittat en specifikation på hur produkter ser ut om man köper den från England. Skillnader?

USA --> www.homesecuritystore.com
    England --> wi5alarms.com

2. RFL
    Medlem Nivå 3
    Lyfter denna igen då det har blivit aktuellt för mig. Har köpt ett Powermax i Sverige men tänkte komplettera med en del givare + panel. Priserna är ju betydligt lägre i t.ex USA men kan inte se att de skickar till Sverige?

3. Jeepmannen
    Medlem Nivå 3
    Nix - det går inte att byta frekvens på de olika komponenterna till PowerMax+.
    Om du inte är duktig på löda ytmonterat och att räkna på frekvensbundna kristaller förstås:cool:..

Varje komponent har två delar: en för själva funktionen för detektor, tex magnetkontakt, rörelsedetektor, manöverpanel etc. och en del för gränssnittet mot centralapparaten med rätt frekvens på sändar"chippet". Att bara byta sändardelen är inte ekonomiskt motiverat (om du inte har en kusin som jobbar på fabriken i Israel).

Kolla med din säkerhetsinstallatör om de säljer PowerMax-komponenter, de finns hos de stora grossisterna för beställning även om larm/låsfirman inte har det i sitt ordinarie sortiment.

4. P
    Medlem Nivå 1

Köp från England...

Hej, jag har också ett Powermax + (från Sector) och köpte lite extra prylar från England via eBay, finns några larmfirmor som säljer där, även 868MHz.

/Peter

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: