1 644 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Köpa osett? Bostadsrättsköp i planerad nyproduktion – recension
På konsumentens sida
· 3 430 inlägg
Förutsättningarna när du köper en planerad nyproducerad bostadsrätt skiljer sig markant åt mot när du köper en begagnad. Här recenserar jag boken "Köpa osett? Bostadsrättsköp i planerad nyproduktion".
Du kan läsa blogginlägget här: Köpa osett? Bostadsrättsköp i planerad nyproduktion – recension
Du kan läsa blogginlägget här: Köpa osett? Bostadsrättsköp i planerad nyproduktion – recension
Intressant! Kan man förvänta sig att HSB hör till de seriösa? Min syster bokade nybyggd 3 år tidigare i centrala Gbg. Inte billigt men det blev fantastiskt fint och ekonomin höll enligt plan.
Administrator
· Skåne
· 7 470 inlägg
Marlen Eskilsson
Administrator
- Skåne
- Medlem jun 2001
- 7 470 inlägg
- 11 623 gillningar
- 1 492 bilder och filmer
Vet ej. De finns omnämnda i ordlistan som "Hyresgästernas Sparkasse- & Byggnadsförening". Största kooperationen för bosparande, planering, finansiering, byggande och förvaltning.
Medlem
· 8 inlägg
Både HSB och Riksbyggen har oftast bra förutsättningar i kostnadskalkyken där de tar mer höjd för ändrade förutsättningar än andra byggbolag. De bygger också mer för att det ska hålla, till skillnad mot vissa andra bolag som mer tänker på hur lång tid deras garanti gäller.
Skanska bygger också med bra kvalitet är min känsla.
De flesta bolagen jobbar med att få en mer hållbar process i byggnationen.
Allvetare
· Stockholm
· 4 inlägg
Så förhåller det sig inte alltid, dock.Både HSB och Riksbyggen har oftast bra förutsättningar i kostnadskalkyken där de tar mer höjd för ändrade förutsättningar än andra byggbolag. De bygger också mer för att det ska hålla, till skillnad mot vissa andra bolag som mer tänker på hur lång tid deras garanti gäller.
Allvetare
· Stockholm
· 4 inlägg
Man bör nagelfara varje kostnadskalkyl för sig. De skiljer sig åt.
Allvetare
· Stockholm
· 4 inlägg
Så förhåller det sig inte alltid.Både HSB och Riksbyggen har oftast bra förutsättningar i kostnadskalkyken där de tar mer höjd för ändrade förutsättningar än andra byggbolag. De bygger också mer för att det ska hålla, till skillnad mot vissa andra bolag som mer tänker på hur lång tid deras garanti gäller.
Medlem
· 8 inlägg
Vilket av påståendena syftar du på?
Allvetare
· Stockholm
· 4 inlägg
Riksbyggen har ibland valt en på tok för låg prognosränta i Ekonomisk prognos, vilket nog resulterat i ordentlig avgiftshöjning. Ekonomin är sålunda inte lika hållbar som den intygats vara.