Köpa Larm Powermaster 10

646 läst  18 svar

1. B
    Medlem Nivå 4
    Tjenare!

Jag tänkte köpa larm och är lite sugen på powermaster 10, någon här som har koll på var man kan köpa detta till bästa pris? :)

2. C
    Medlem Nivå 7
    Jag köpte vårat larm på protexus.se, bra service och lätt att installera då allt kom förprogrammerat.

3. B
    Medlem Nivå 4
    Har kollat på den sidan men är det dumt att köpa ett begagnat utan manual osv? Hittade ett beg med 2 kameror osv till ett vettigt pris men dock utan manual. Han hade köpt sitt via ett larmbolag som de installerade hemma hos han.

Gissar på att koder m.m står i manualen som inte ingår :/

4. E
    Medlem · Nivå 14
    Manual hittade jag på några sekunder på nätet. Vissa larm sålda av larmfirmor kan ha ändrat lösenordet för serviceläget och ej kommunicerat det till sin slutkund.
    Du bör kontrollera att säljaren kan ge dig alla nödvändiga koder eller bekräfta att larmet är återställt till fabriksläge.

5. B
    Medlem Nivå 4
    Grejen är att han som säljer larmet är gammal och han verkar inte veta så mycket, lite svår att kommunicera med honom. Men ska se om han kan fixa detta annars skippar jag affären.

Vilket år släpptes appen till visonic?

Fungerar utländska sensorer till svenska enheter?

6. E
    Medlem · Nivå 14

Regionsbegränsningar kan finnas på detektorer/sensor. Kan ej svara på hur det ligger till med detta larm.
    Även versionen på programmet i centralenheten kan vara ett problem. Gammal version kanske inte funkar med nya detektorer.

Detta gör att priset på ett beg. larm ska vara lågt.

7. B
    Medlem Nivå 4
    Aha då vet jag lite mer, enligt han så köpte han larmet 2017 utav larmbolaget men det behöver ju inte betyda att larmet har den senaste mjukvaran. Kan man tyda vilken version han har på etikettens baksida på centralen?

Redigerat 9 okt 21:11
  8. E
    Medlem · Nivå 14
    Enl. manualen jag hittade på nätet så kan version på larmet läsas av i en av menyerna.
    På dessa larm brukar inte programmen uppdateras så frekvent.

9. B
    Medlem Nivå 4
    Blir nog till att jag beställer ett nytt så jag får det senaste, då slipper man allt krångel som kanske kan uppstå.

10. C
    Medlem Nivå 7
    Jag köpte mitt larm 2017 och den har inte uppdaterats efter det vad jag vet.

11. C
    Medlem Nivå 7
    Vilken sida hänvisar du till? Den jag länkade till är en sida som säljer nya larm.

12. B
    Medlem Nivå 4
    Samma sida som du rek, begärde en offert utav de så jag får se hur mycket prislappen hamnar på, av ren magkänsla så runt 15k med allt. Behöver man ha sensorer i sovrummen?

13. S
    Medlem Nivå 1
    Jag beställde mitt från England (Security Warehouse), har haft larmet i snart 3 år utan problem.

14. B
    Medlem Nivå 4
    Men då är allt på engelska eller har de svenska varianter också?

15. C
    Medlem Nivå 7
    Ahh, tror jag missuppfattade din mening. Läste om den nu och insåg att du har kollat på protexus.se OCH även ett begagnat alternativ, rätt så?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: