Hej!
Jag går i hustankar och har nu hittat ett hus jag är intresserad av.

Huset är 140 kvm (70 kvm per våningsplan) stort och byggt runt sekelskiftet. Trästomme och puts.

För att kunna avgöra vad huset är värt behöver jag uppskatta vad eventuella renoveringar kan kosta.

1. Dränering och i samband med detta även renovera källaren. Nu är det en kallkällare som förvisso är torr men om man vill göra om den till en varmkällare med sovmöjligheter etc. Och ev även gräva ut grunden lite för att öka takhöjden en aning.
2. Laga ev sprickor i puts och måla om fasaden.
3. Bygga altan.
4. Renovering av vindskivor och fönsterkarmar.
5. Ev omläggning av tak alt renovering.

Som ni förstår finns det mycket att göra på huset. Men inget är brådskande. Jag behöver bara få hjälp med lite schablonpriser för att kunna göra en vettig uppskattning.

Försäljning om ett par månader så ingen stress. Vill bara vara ute i god tid.

Stort tack för hjälp.

Har du ingen fukt i källaren så hade jag inte dränerat, hela huset kan ju stå på en sandås som inte sett markfukt sedan Jesus...)

I övrigt så är det svårt att svara på, beror helt på hur mycket arbete du kan göra själv. Allt du skriver kan du göra själv, taket kanske du ska ha med en lämplig svärfar/bekant som gjort det innan men i övrigt är det inga problem. Är du inte händig så kommer du bli det, bara köra på (y)(y)(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.