Byggahus.se

Köpa Häftpistol Rapid R13.

1. A
    Anonym
    Som rubriken lyder så är jag ute efter en ny manuell häftpistol, Då min gamla trotjänare gav upp! Det var en Biltema!:D Har sedan ett halvår tillbaks Rapid R36 och den är grym att fästa lågvoltskablar med. Men vad tror ni om Rapid`s R13 pistol är den bra? Ska användas till enklare jobb. R30 osv är så jäkla dyra! Och jag ska inte använda Häftpistolen så mycket. :) 41a3QI8LujL._SX300_.jpg

2. Remne
    Verktygstokig Nivå 9
    Måste ju hålla Rapid högt, när man bor granne med fabriken. :cool:

• Laddar…
  3. Fällebyggarn
    Medlem · Nivå 7
    Jag råkade köpa en av deras plastmodeller, ångrar detta nu. Jag är inte storanvändare av häftpistol men när man väl ska använda den så ska det krångla och skjutas dubbelt o bli trassel. Kan inte garantera att deras dyrare är bättre men man kan ju hoppas.

Jag har klassat mej som dumsnål gällande häftpistol.

• Laddar…
  4. M
    Anonym
    För mig har plastmodellerna fungerat tillfredställande, men bara en period. Förr eller senare har alla tre jag någonsin ägt börjat krångla på så sätt att man trycker in handtaget helt utan att något händer, kastar den i backen så funkar den igen under någon dag och sedan kommer det tillbaka. Alla plastvarianter har det fanemej blivit så med, men inte de helt i metall.

5. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    • Laddar…
  6. Fällebyggarn
    Medlem · Nivå 7
    Med tanke på de olika stiften och klammrarna som finns så kan man ju göra ganska mycket med en fungerande häftpistol. Så att lägga på någon hundralapp är att rekommendera, dom för tusenlappen är väl för dom som gillar att pyssla mycket..

7. I
    Anonym
    Jag har också några Rapid av äldre metallmodell, att jag har flera beror på att jag började med den minsta, tror den tar 8mm krampor. Efterhand behövde jag längre krampor, så nu har jag tre, för att kunna använda alla längder, vilket jag kunde gjort även med en, den störste. Dumsnålt av mig.
    Köp en som som går till allt så slipper du reta dig senare.

8. I
    Anonym
    Apropå häftmaskiner. Skulle du vilja fråga din granne vad man gör eller om det finns reservdelar till en Rapid 137, den har blivit trött, slår inte i märlorna ( 22mm) helt, ens i maxläge.
    Står inget i instruktionerna eller på internet, Rapids hemsida suger.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Rapid 137 Electric.JPG

9. Remne
    Verktygstokig Nivå 9
    Jag är inflyttad i samhället och känner väl ingen direkt som jobbar där.... men jag ska se om jag kan hitta någon o fråga....

• Laddar…
  10. I
    Anonym
    Det vore en gudars gärning.:)

Jag kan ju alltid öppna den och gissa felet, men det känns säkrare att veta vad man gör.

Tar tillbaka vad jag ansåg om Rapids hemsida, jag hade nog hamnat galet tidigare.:surprised:

Redigerat av moderator 16 mar 2015 16:06
  11. H
    Medlem Nivå 5
    Snåla inte, jag har en r34 och lika glad varje gång jag använder den. Lär överleva mig till å med.

• Laddar…
  12. palbin
    Medlem Nivå 10
    Jag har en Rapid 34 - helt OK - kostar 4-500 inköpt på Clas Ohlson
    - om det är ett riktigt "proffsvapen" vet jag inte - den är i vart fall oer-
    hört mkt bättre än den billiga jag hade tidigare inköpt på snabbköp
    som knappt gick använda ... .

• Laddar…