Byggahus.se
Det finns en uppsjö av olika golvvärmeslangs-säljare idag. Vilka erfarenheter har ni ang detta? Är det någon skillnad och i sådana fall vilka skillnader? Prisbilden varierar ganska mycket när det gäller meterpriset...

Har ni några förslag?

Jag kan också rekommendera Töre golvvärme.
Har köpt all golvärme av dem och det fattades en lite sak och de skickade det direkt. Fick också aluplåtar över och det var helt ok att skicka tillbaka de och få lite pengar tillbaka fast det hade gått 6månader.
Man kan också förhandla priset med dem när man handlar ett större system.

Häls Niclas

Hej och tack för svaren.

Det verkar som om Töre är bra. De var riktigt snabba på att informera/offerera via mail. Jag har liksom inte tid att sitta och rodda med telefon. Jag har blandade resultat från de mer etablerade företagen... ;) (LK verkar inte speciellt intresserade av mina 100 kvm..., men de kanske är för stora för sånt...)

Det lutar åt att vi kommer använda oss av Töre för god service och vettiga priser.

ja dom är servicevänliga (törefors golvvärme) å så ligger dom nära, bara en mil bort :)

Personligen gillar jag uponors golvvärme, dom gör också kostnadsfria material/effekt beräkningar.

Vi har använt LK. Då vi byggt en våning i taget så har vi haft kontakt med dem i tre omgångar över 5 år där de fått räkna och göra ritningar för varje våning. Har aldrig varit några problem eller knussel, så jag rekomenderar dem skarpt. Förknippar även LK med kvalitet.

Det här måste väl kvala in på tio i topp när det gäller trådlyft?
6,5 år är ju ändå ett litet tag...

För att bidra lite mer till tråden så är väl både LK och Uponor bra företag för golvvärme. Jag ska konvertera mitt hus till golvvärme i början av maj och kommer då att lägga in LK. I förarbetet till konverteringen har jag haft kontakt med både LK och Uponor och bägge två har varit fantastiskt tillmötesgående och snällt svarat på alla mina korkade frågor samt skapat fina förläggningsritningar med tillhörande materialspecifikation.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.