Byggahus.se
J JohanHusum skrev:
Hej! Vi köpte fönster från en Polsk tillverkare och dom snickrade fönstren helt efter våra önskemål och med våra gamla flaggfönster som förebild. Kolla på: [länk]
intressant! Tack för tips! Har du någon bild på slutresultatet? Och vad fick du betala?

det viktiga för mig är att känslan är någorlunda autentisk mot de gamla fönstren.

Vi har nog bilder på instagram @projektgronahuset.
Vi köpte 19 st flaggfönster med måttet 12x19, 3 st utan överdelen, 2 st med bara överdelen, en stor ytterdörr, ca 14x25 med överljus, två täckta ytterdörrar, en dubbelbalkongdörr, en enkel balkondörr samt en större dubbeldörr till svärföräldrarnas hus. Allt fick på 170000kr med frakt (frakten var 18000kr)

J JohanHusum skrev:
Vi har nog bilder på instagram @projektgronahuset.
Vi köpte 19 st flaggfönster med måttet 12x19, 3 st utan överdelen, 2 st med bara överdelen, en stor ytterdörr, ca 14x25 med överljus, två täckta ytterdörrar, en dubbelbalkongdörr, en enkel balkondörr samt en större dubbeldörr till svärföräldrarnas hus. Allt fick på 170000kr med frakt (frakten var 18000kr)
tack snälla! Och vilket fint hus ni har!

B larry78 skrev:
En fönstertittare
junologue junologue skrev:
Vad pratar du om? Jag bad om att få se ett träfönster tillverkat av det polska företaget.
Har du noll sinne för humor?

Vad är det för fönster du köpt? Och vad blev totalkostnaden?

Tänkte mest om du hade foto på trädetaljer eller dylikt. Är ute efter flaggfönster i gammal stil, men på deras egna site, finns det ju få fönster, med svenskt traditionellt utseende. Så man undrar ju om dom hade kunnat få till den där sekelskifteskänslan jag är ute efter.
Inga gammaldags "flaggfönster" tyvärr.
Bara helt moderna och teknisk fulländade treglasfönster med Dreh-Kipp teknik.
Tre helglasade dörrar och tolv fönster.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Har du noll sinne för humor?

Inga gammaldags "flaggfönster" tyvärr.
Bara helt moderna och teknisk fulländade treglasfönster med Dreh-Kipp teknik.
Tre helglasade dörrar och tolv fönster.
haha, jag var nog alldeles för morgontrött för att ta in någon humor.

ok, kul att höra att du fortfarande är nöjd. Ska nog höra med dom och be om offert

tack snälla! Och vilket fint hus ni har!
Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.