Skulle vilja ha lite hjälp att köpa en sladdborrmaskin. Jag har batteridrivnia makita verktyg idag varav en är borrmaskin, så den får ta de lite lättare jobben. Men kommer behöva en större och starkare maskin än den för lite grövre borrningar.
Kommer främst att ha den att borra i trä, och möjligen lite i stål. Behöver inte slagfunktion då jag har en Meec slagborr med sds. Skulle även vilja kuna skruva in fet frallor i gammalt hårt virke vilket de maskiner jag har idag inte klarar, så nu måste man handdra alla med spärrskaft.
Så vad finns det, skulle vara trevlig om den hade växlar som min sladdlösa maktia så man kan ställa varvtalet. För vad jag har förstått så är de som har steglös inte justering av växeln utan bara effekten, så ska man köra långsamt så orkar den inte, vilket ju blir raka motsatsen mot vad jag ska ha den till. Alternativt är att jag köper en med bara lågt varv, för till grova saker vill man väll inte köra så fort antar jag. Dock blir den ju kass till att borra i stål med då antar jag?