Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Kökstommar grundare än dagens 60cm

1. Alebaleportocale
    Medlem · 181 inlägg
    Hej!

går det att hitta någonstans kökstommar som är grundare än dagens standard? Jag vill renovera ett kök i ett gammalt hus men pga en dörr får jag inte plats med vanliga 60cm stommar. Att ändra dörren osv är ingen ide. Tips?

2. M
    Medlem · 1 015 inlägg
    Finns ju platsbyggda kök. Tex åraslöv, nordiska kök eller handcrafted design. De gör stommar i den storlek som krävs.

3. BirgitS
    Medlem · Stockholms län · 30 152 inlägg

BirgitSPremiumikon: Badkar

Medlem
    De flesta kökstillverkare har det nog så att man kan använda överskåpsstommar som underskåp och de är ju grundare.

• Laddar…
  4. J
    Medlem · Västra Götaland · 311 inlägg

Joh_81

Medlem
    Stommarna går ju att kapa i bak-kant i valfritt djup. Sen har t.ex ikea lådor med kortare utdrag, runt 45 cm, de som brukar användas i diskbänksskåp för att få plats med avloppet.

• Laddar…
  5. M
    Medlem · stockholm · 2 050 inlägg

magnu

Medlem
    Jag rekommenderar IKEA. Billiga stommar, bara såga av i bakkant.
    Lätt och inte särskilt dyrt att köpa nya stommar om man sågar fel.

Kompletterade vårt kök med nya skåp ovanpå befintliga överskåp.
    Djup 30 höjd 30. Omöjligt att hitta skåp till rimligt pris.
    IKEAs skåp går att såga till innan man monterar dem. Tar inte särskilt mycket extra tid.

Men IKEAs stommar är rätt billiga, köp en stomme och prova att såga och montera.
    Då ser du om det är en rimlig väg.

• Laddar…
  6. Workingclasshero
    Medlem · Stockholm · 3 046 inlägg
    Hej
    Jag läste någonstans att IKEAstommar inte längre är vad de varit.

• Laddar…
  7. mowatom
    Medlem · 973 inlägg
    De blir sämre för varje år. Spånet är ett skämt, och tjockleken på melaminet lika så.

8. D
    Medlem · E · 23 998 inlägg
    Är den ens spån i dem nu?

9. E
    Lösvirkesbyggare · 10 inlägg

ekvadrat

Lösvirkesbyggare
    Ikea har numera bänkskåp som är 35 cm djupa utan att man behöver såga. Finns lådor, hyllor osv precis som till de vanliga skåpen.

10. D
    Renoverare · Stockholm · 1 412 inlägg

Dublin

Renoverare
    Precis. De har funnits i många år. Byggde vinkelkök i stugan med dessa där vinkeln fick bli med 35cm djup pga platsbrist. Däremot säljer inte Ikea några passande bänkskivor så där får man ta fram sågen eller beställa måttanpassat.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.