God kväll!

Börjar bli trött på att inte ha kommit fram till någon perfekt lösning efter så många timmars tänkande.. så jag gör ett försök här innan jag får ta experthjälp! (tycker det är svårt att använda program och rita upp köket när jag har så konstiga väggar runtom köket)

Jag har kommit fram till två olika förslag på köksplanering men vet inte om ytorna räcker för att köket inte ska kännas för trångt vad gäller förvaring osv, dvs 3,5 m väggyta samt 180 cm köksö.

Frågorna lyder:

Duger något av mina alternativ vad gäller placering av köksö och skafferi? Vilket är bäst och varför?

Hur skulle ni planera övriga köket? Och vad skulle ni placera på köksön, spishäll eller diskho + diskmaskin?

Har ni någon annan idé på planlösning så kör på, enda kravet är minst 3 helst 4 sittplatser :)
det kan antingen vara öppet under trappan eller en vägg... dörren ut är justerbar i höjdled..

Tacksam för varenda litet tips, själv ger jag upp för idag!

• Handritad skiss av två olika kökslayouter med mått och placering av köksö och skafferi.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av kök med två planlösningar som visar köksöar, skåp och sittplatser.
    Skapa konto
  • Handritad skiss av en köks- och matsalsplanlösning med mått och frågetecken.
    Skapa konto
  • Handritad skiss av husplan med mått för kök, matsal och vardagsrum, inklusive förslag på köksö.
    Skapa konto
Med tanke på kökets mått så hade jag gjort ett U-kök med halvö.

Då får du garanterat ut maximalt med bänkyta (y)

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.