Byggahus.se
Hej

Har precis färdigställt köksrenoveringen men har stött på problem med blandaren. Den jag först köpt hade ett piputsprång på 210 mm, och detta visade sig vara alldeles för kort. Dessutom var den helt kass, men det är en annan historia. Har googlat som en galning och det verkar vara omöjligt att hitta en blandare med längre piputsprång än 230-240, och det gör inte så stor skillnad. Även om blandaren skulle ha utdragsfunktion/ vara flexibel, så vill jag att den i grunden ska vara längre. Nån som har tips? Och helst i mässing...

Det blir nog svårt att hitta en blandare som passar dig.. hur lång måste pipen vara? Och varför ska den sitta så långt ifrån diskhon? :thinking:

Jämfört med förra köket så tycker jag att jag måste luta mig över hon - I det förra köket med en fm blandare (piputsprång på ca 250) satt blandaren på sidan av den stora hon (1,5 ho). I nya köket sitter blandare bakom de två hoarna. Det gör att avståndet från bänkskivans framkant till vattenstrålen är längre och således inte lika bekvämt.

Längst hittills!

GoC GoC skrev:
27cm
[länk]

Vi har en liknande utmaning..

Har letat och funnit följande med längst utsprång utan att se allt för knasigt ut.
27-30cm beroende på hur du räknar, finns i mässing och en massa andra färger.

https://se.vola.com/catalog/basin/kv1300

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.