3 849 läst · 52 svar
4k läst
52 svar
Köksbänk dålig kvalitet - hur lösa problemet? [BILD]
Har fått någon slags skojmaterial i köksbänken i nya huset. Det reste sig direkt när det blev blött. Bilden är skarven mellan diskhon och köksbänken. Varför använder man material som sväller av vatten i direkt anslutning till just vatten?
Om jag blöter det igen och lägger på en rejäl vikt tror ni jag kan få ner det då? Eller är det ut med den här skiten och in med kvalitet? Lite jobbigt att få en udda skiva, det är ju det här skräpmaterialet i resten av köket också.
Om jag blöter det igen och lägger på en rejäl vikt tror ni jag kan få ner det då? Eller är det ut med den här skiten och in med kvalitet? Lite jobbigt att få en udda skiva, det är ju det här skräpmaterialet i resten av köket också.
Om jag får vara fräck skulle jag säga en kombination av skitmaterial och riskinstallation. Nedsänkta hoar i organiskt brukar oftast innebära svarta mögelrosor i kanterna, förr snarare än senare.Skumpe skrev:Har fått någon slags skojmaterial i köksbänken i nya huset. Det reste sig direkt när det blev blött. Bilden är skarven mellan diskhon och köksbänken. Varför använder man material som sväller av vatten i direkt anslutning till just vatten?
I det hus vi köpte hade förra ägaren hakat på modet så vi hade svartmögliga ekskivor omkring hoarna. Lösningen var att vi satte in en riktig plåtdiskbänk. De andra ekskivorna bort från vattnet var fräscha och behölls.Skumpe skrev:
Diskbänken är 1,5 meter och bänken är totalt 3 meter (diskbänk i rostfritt plus de här skivorna på var sida). Jag har nog aldrig sett en 3 meter bred diskho i rostfritt hos nån.D datja skrev:
Ser nu att du har en riktig diskbänk men spånskivan ligger för nära hon. Det var för lite skyddande fog. Men inte ens det brukar hjälpa (i det första kök jag byggde gjorde jag så och fick då istället se möglet växa i fogen, trots mögelskydd). Skaffa en diskbänk som går längre åt höger, om möjligt.Skumpe skrev: