Byggahus.se

Köket från Kvikks?

1. S
    Medlem Nivå 1
    HEJ!
    Hur är Kvikks kvalitetsmässigt?Närmare Ikea eller mycket bättre än de?Har fått anbud för vårt kök från flera, Ikea billigast,efter det kommer Kvikks och dyrast Ballingslöv så klart.Känner mig rätt vilse just nu och det här är bara början.Tacksam för alla tips! :)

2. S
    Medlem Nivå 6
    hej !håller just på att montera ett kök från kvikks.vet inte vad jag ska säga.ikea är minst lika bra, om inte?

3. U
    Medlem Nivå 1
    Är i stort sett klara med vårt Kvik-kök och är mycket nöjda. Framför allt nöjd med är jag att jag köpte stommonterat. Betalade väl ca 200 spänn per del för det men jag säger bara, worth every penny. När jag såg hur osannolikt många skruvar och delar det var bara till lådorna så inser jag att vi hade aldrig fått upp något kök om vi skulle gjort det själva. Vet inte om man kan få den servicen på IKEA men som sagt, värt en hel del.
    Men till frågan, bättre eller sämre än IKEA. "Same, same but different" skulle jag tro. Inser dock efter vår köksrenovering att i det stora hela är det ju inte luckor och stommar som kostar utan bänkskivor, vitvaror och dom man inte riktigt räknar in från början (eller snarare förtränger) - elektrikern, snickarn och vvs-killen.

4. F
    Medlem Nivå 3
    Köpte ni vitvaror genom Kvikk också, eller köpte ni dem separat?

5. screamin-daemon
    Medlem · Nivå 9
    Jag har monterat ihop IKEA kök och kan inte tro, att de har mindre delar än kvik. Enkelt att montera ihop och tar inte särskilt lång tid. Bänk / väggskåp tar väl runt 10 min per st. En låda tar väl mellan 10-15 min beroende på modell. Det ger faktisk en helt ok timlön att göra det själv. En nackdel vid färdiga skåp är ,att de tar upp oerhört mycket plats om alla är ihopsatta och bara står och väntar på montering.

6. T
    Medlem · Nivå 14
    Monterade också ihop mina bänk/väggskåp från Kvik, sketaenkelt men så har jag inte tummen mitt i handen heller. Fick tjata till mig att jag skulle ha omonterade skåp eftersom min Kvik-butik hade haft problem med folk som inte kunde förstå sig på bruksanvisningen eller sätta ihop skåpen så nu levererade dom endast färdigmonterat till en kostnad av just 200 kr per skåp.

7. K
    Medlem Nivå 2
    Stommarna är inte speciellt jobbiga att montera, men lådorna! Hur många skruv som helst. Valde omonterade eftersom jag inte litar på Kvik-butikens "hantverkare". De specialsågade skåp vi köpte var INTE snyggt sågade. Däremot var de tillsågade luckbitar de använde som luckprover i butiken mycket snyggt sågade. På fabriken förmodar jag.
    Kvaliteten är nog ingen skillnad mot Ikea. Lite andra luckor att välja på. Och andra höjder på skåpen.