Hej!
Hoppas och tror att det är fler än jag som råkat ut för detta. Efter dräneringen ligger ju rören inte riktigt i linje. Någon som har något bra knep eller är det byte stuprör och utflyttning av dessa som gäller?
Tacksam för svar!
Hoppas och tror att det är fler än jag som råkat ut för detta. Efter dräneringen ligger ju rören inte riktigt i linje. Någon som har något bra knep eller är det byte stuprör och utflyttning av dessa som gäller?
Tacksam för svar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar!A AndersS skrev:
Har en renstratt men en lövil kanske är bättre. Vad menar du med böj?
https://www.byggmax.se/tak/takavvattning/detaljer-stuprör/renstratt-lövis-svart-p6302026
Borde funka med en sådan lövsil som länkas till av AndersS. Var ute och mätte här hemma och med den kan man förskjuta rörens centrum ungefär 10 cm. Tittar man på trallen så verkar det vara det avståndet det rör sig om. Två 45-gradersböjar förskjuter 20 cm men då måste du nog upp och kapa ovan nedre fästet på stupröret.
Kom ihåg påskjutsrör för mellanrum mellan lövsil och stuprör så att det inte stänker. Lövsilen måste också rensas ett par gånger om året men det är inget problem tycker jag.
Kom ihåg påskjutsrör för mellanrum mellan lövsil och stuprör så att det inte stänker. Lövsilen måste också rensas ett par gånger om året men det är inget problem tycker jag.
Redigerat:
Då har jag en plan, tack för alla svar!
Klicka här för att svara