Byggahus.se

Knarr i Tarkettgolvet...

1. L
    Medlem · 1 inlägg

Lock-Kulla

Medlem
    För snart ett år sedan lade jag in Tarketts oljade Ek plank Epoque med klickfunktion i hela huset.
    Nu har det till min förskräckelse börjat knaka och knarra när man går på det.
    Det här var Tarketts första version av klickfunktion på det här golvet, innan dess limmades Tarketts Ek plank.

Är det någon mer än jag som råkat ut för knarrande Tarkett golv?

Så här ligger golvet... efter alla konstens regler...
    45X220 bjälkar med avståndet 60 - 60.
    På bjälkarna ligger det 22X120 skruvade tvärs över bjälkarna med 30 mm mellanrum i vilka det ligger Wirsbos golvvärme plåtar och golvvärme slang.
    Ovanpå golvvärmen skruvades det en 13mm gipsskiva.
    Därefter kommer en fuktspärr och en skumduk (foam).
    Överst ligger Tarkettgolvet flytande.

2. V
    Medlem · Västra götaland · 627 inlägg

Volatyle

Medlem
    Hej,

Väcker gammal tråd då jag har exakt samma problem. Fick du löst detta?

Vol

3. S
    Medlem · Norrbotten · 2 inlägg

Simon_

Medlem
    Hej!

Samma här, satt också in ett tarkett 14mm ask golv för ca 1 år sedan och för en månad sen hörde jag ett knarr på ett ställe i köket, men nu så har golvet börjat knaka och knarra överallt!

Har du varit i kontakt med tarkett och fått några svar på detta?

4. V

Volatyle

Medlem
    Tarkett har varit här, dom menar på att det är felaktigt lagt - jag vill dock hävda att det är epoque-golvet som är extra känsligt. Samma snickare har lagt på samma sätt i alla rum (viva i barnrummen och epoque alla andra rum). Det är bara epoque som knarrar.

Hur som helst kommer det bli en reklamation - snickare kommer hit och river upp allt och lägger ut det på nytt (med större glipa överallt).. Sådär roligt, speciellt med tanke på att jag valde att måla in alla lister :(

Framförallt är jag helt ärligt osäker på om den åtgärden ens löser problemet...

Vol

5. T
    Allvetare · Skåne · 5 280 inlägg

tank77

Allvetare
    Är det inte lättare att göra en större glipa med en multicutter istället för att lägga om hela golvet?

6. V

Volatyle

Medlem
    Det kanske blir så dom gör iofs. Oavsett vad måste listerna bort... Alternativt tar dom upp allt golv och limmar ihop alla plank så dom inte kan knarra (friktion).

Vol

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.